|
||||
|
||||
Bokat och klart!
Efter ett helt års uppehåll blir det Samos igen i höst! Kan verkligen rekommendera denna fina gröna ö! Har saknat den alldeles otroligt. Tror vi har varit där snart 20 gånger! Trots att vi bor på en annan turistö, Gotland, så känns det lika bra att komma tillbaka gång efter gång till goda vänner och härlig mat!
|
|
|||
|
|||
Sv: Bokat och klart!
Jag förstår dig! Jag måste kämpa för att inte boka en resa till Samos :-) Det finns ju trots allt andra öar och platser att utforska. Men då och då måste man ju bara återkomma till denna underbara ö.
|
|
|||
|
|||
Äsch! Jag har också bokat. Gick inte att låta bli.
|
|
|||
|
|||
Har ej bokat flyg ännu. Vi har varit till Australia över jul och ny år, över 3 veckor. 26 februari ska vi till Gran Canaria för 15 dagar (jag ska springar Transgrancanaria 2. mars), men efter de ska jag boka flyg till Athen (8. eller 9. juni och tillbaka 29. eller 30. juni) samt flyg från Athen till Samos 8. eller 9 juni. Vi ska vara bara 1½ vecka på Samos i år, fortsätter med färja till Ikaria (en bekant äger en liten hotel där i byn Therma). Sedan måste vi ännu boka flyg Ikaria-Athen, men de börjar sälja först senare på våren (i fjol kunde man boka först i maj). Boende på Samos är vår "sommarstuga" Anthemis sedan 2006.
|
|
||||
|
||||
Vår "sommarstuga" ligger inte långt från din.....
|
|
|||
|
|||
Jag vet. Jag brukar jogga förbi mellan 6.30 och 7.00 på morgon nästan varje dag vi är på Samos.
|
|
|||
|
|||
Eftersom Maggiones stuga är så pass stor så ryms det en och annan norrlänning också
Pia |
|
||||
|
||||
Tror jag säkert.....fast jag vet inte om vi träffats.....Det har ju blivit lite nya bekanta med åren!
|
|
|||
|
|||
Nu är nästan allt klart. 8: juni med SAS till Athen kl. 5.45, Athen -Samos kl. 15.05 samma dag. 28. juni Athen-Arlanda tillbaka. Saknas ännu färjan Samos-Ikaria 20. juni och flyg Ikaria-Athen 25. juni.
|
|
||||
|
||||
Då åker vi samma rutt =) Blir min första gång på Samos (dock inte första gång i Grekland) ska vara där 1 juni till 22 juni tjoohooo... Vad hittar man på i Aten mellan flygningarna?
|
|
|||
|
|||
Inte mycket. Kan ta en kaffe/öl och promenera lite runt i terminalen. Om du har ditt bagage checkat direkt till Samos är det bara att gå genom säkerhetskontroll ca. 1 timme före flygets avgång. Tidigare än det rekommenderar jag inte, det finns ingen cafe eller annat i avgångshallen, bara benkar och kiosk. Men inte senare heller, säkerhetskontroll kan ta länge, vi har stått där ngn. gång en halv timme. Om du har tagit "ut" ditt bagage i Athen måste du vänta att incheckning börjar 2 timmar före avgång.
|
|
||||
|
||||
Japp så var de 27 resan bokad till SAMOS..
Två veckor i Augusti. Plats Potokaki.. |
|
||||
|
||||
Japp så var det bokat och klart. Nionde året i följd med septembervecka i Kokkari. 14 september återvänder till Archangelos village (Hade en avstickare till Maria studios förra året) en verklig favorit i Kokkari. Nedräkningen har börjat!
/Manna |
|
|||
|
|||
Då var det klart med årets resa till Samos 10-31 augusti till Pyttis......
Ska bli underbart att få komma ner igen. |
|
|