|
||||
|
||||
Pothia - en stad i pastell
Jag har nyligen gjort klart den nya E-guiden om Kalymnos och Telendos. När jag skriver E-guider studerar jag mina bilder mer noga än annars. Jag satt länge och tittade på denna bild över Pothia. Den är fotad med långt zoom. Det slog mig då vilken otrolig färgprakt det är på husen i Pothia. Det hade jag inte tänkt på förrän jag såg bilden.
Visst är det en häftig stad! |
|
||||
|
||||
Sv: Pothia - en stad i pastell
Citat:
- og VISST E R den nye E-guiden om Kalymnos og Telendos FIN Kari - som var heldig og hadde en E-guide "til gode" fra Fotokonkurransen i høst |
|
|||
|
|||
Mycket charmiga hus i Pothia, Kalymnos verkar och vara en trevlig ö att besöka!... |
|
||||
|
||||
Et vakkert bilde av byen som er på toppen av min liste over greske favorittbyer. Når man snakker om pastell, er det et utrolig syn å legge ut fra havnen i Pothea på vei til Kos når byen er badet i det tidlige morgenlyset......
|
|
||||
|
||||
Kan bara instämma!
Och att därtill sitta vid ett mysigt hamncafé i sällskap med Monica P och njuta av livet i staden är grädde på moset, få förunnat. We like...! |
|
||||
|
||||
Na´ste oli kala!
|
|
|||
|
|||
[quote=JohnS;297008]Et vakkert bilde av byen som er på toppen av min liste over greske favorittbyer. Når man snakker om pastell, er det et utrolig syn å legge ut fra havnen i Pothea på vei til Kos når byen er badet i det tidlige morgenlyset......[/quote
...og et enda vakrere syn når man er på vei t i l Pothea en tidlig morgen, med noen ukers opphold i vente.. |
|
||||
|
||||
Har alltid tyckt att Pothea är den vackraste staden i Grekland
Riitta |
|
||||
|
||||
Både häftig o härlig!
Hela ön har mycket att ge. Tack igen Monica P för tiden och den handritade kartan med tips som vi fick. // KR |
|
||||
|
||||
Vacker bild av vacker stad Det är trevligt att också promenera i alla små gränder i Pothea där man hela tiden upptäcker vackra gamla hus, trappor m.m. Här och där kan man hitta små tavernor och kafeer att sitta ner i och bara njuta av stillheten och atmosfären
Som sagt, en mycket vacker stad på en mycket vacker ö. Längtan dit är stor Siw o Lena |
|
||||
|
||||
Tack snälla Kari!
|
|
|||
|
|||
Så otroligt vackert!
Ett av de allra översta på min lista med drömresmål. /Grodis |
|
||||
|
||||
Kalymnos,väcker bara jobbiga minnen...
Två veckors charter,en vecka Kos och en vecka Kalymnos, efter en ganska varm Kos-vecka så blev det båten till Kalymnos. Vi fick info innan att det skulle vara c:a 10 C varmare där än på Kos,på Kos hade varit 30 -32 C. Kan inte vara sant,tänker man... Efter ungeför halva båtresan så känns det som att man åker in i en hårtork på fullt blås... Otroligt varmt,på Kalymnos var det 42 C,det varmaste jag upplevt.. Fyra dagar med blöta handdukar på kroppen för att svalka ett kroniskt värmeslag ( kändes så ) Resterande tre gick åt att hämta sig efter vätskebrist, vatten och Mythos,verkade vara en bra lösning !! Här har jag läst och sett en hel del om ön så nu lockar Kalymnos igen.. I år blir det Skopelos ( första gången ) men nästa år så kan det bli Kalymnos (räknas som första gången ) |
|
|||
|
|||
Hoppas att du kan omvärdera så småningom. Kalymnos är en fantastisk ö med ett oerhört rikt innehåll av minst sagt härliga upplevelser......tycker jag trots att det var 10 år sedan jag var där. Så extrem hetta du beskiver är aldrig roligt. Men i och för sig är allt så personligt. /Hasse |
|
|||
|
|||
For et flott bilde av Pothia Kalimera! Jeg elsker den travle byen med alle sine kvaliteter! Uansett hvor varmt det er om sommeren MÅ jeg opptil flere turer inn til den byen. Resten av Kalymnos er jo også.......... nei, skal ikke skryte for mye, men er utrolig glad i den øya!
|
|
||||
|
||||
Pothia har en sjarm og et liv som er fasinerende. Å gå rundt i alle de små grendene og smugene er en opplevelse.
Nå er det bare 80 dager til vi skal bo der i 14 dager igjen. Gleder meg. Astri |
|
||||
|
||||
Citat:
- |
|
|