Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-02-18, 20:37
Nic Nic är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 46
Standard Bra boende sökes Egiali

Äntligen börjar det närma sig årets resa till den Grekiska övärlden. Iår hade vi tänkt att börja på Amorgos i 5 dagar i slutet på juni.Någon som har bra tips på boende nära stranden, gärna en studios då vi skulle vilja ha ett litet kök att kunna fixa lunchen. Är 4 pers ....
Tittar på de kartor man finner på nätet är det svårt att få en bild hur det ser ut o var man bor bäst. Ser ut som allt ligger väldigt nära...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-02-19, 12:00
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Bra boende sökes Egiali

Nu är det många år sedan vi var i Egiali så något riktigt tips har jag inte. Tänk bara på att kartan är 2-dimensionell och Egiali är 3-dimensionellt, det är ganska brant uppåt då man går från hamnen och upp i byn. Vi har bott både nere vid centrum och några gator uppåt, det var väldigt trevligt att bo nere vid centrum då man kunde titta ner på allt som hände. Tyvärr har namnen på boendena fallit i glömska, det som var nere vid centrum var mest troligt ett svartbygge då det var uppe på taket till en av butikerna.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-02-19, 16:38
anlekan anlekan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 109
Standard Sv: Bra boende sökes Egiali

Vi bodde på Muses Pension när vi var på Amorgos i mitten av juni 2011. Stora, rymliga studios som ligger lite för sig självt ca 150m "bakom" stranden. Nära till allt, mycket fräscht och stor fin balkong. Vi hade inte förbokat och betalade 30e/natt för två personer. Det fanns tom ugn och duschkabin, vilket vi inte har haft på något ställe innan... På deras hemsida finns fina bilder där du kan titta hur det ser ut. Rekommenderas varmt! http://christina-pension.amorgos.net/muses/muses.html
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-02-19, 19:37
Nic Nic är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 46
Standard Sv: Bra boende sökes Egiali

Tack, hur långt är det från Musses studios till strand o centrum..., så det inte ligger off, svårt att få en bild hur det ser ut med avstånd. Ser att de ävjan har ett annat hotel som heter Christinas hur e det? Var bor man bäst ?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-02-19, 19:52
Peterkjs avatar
Peterkj Peterkj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Åkersberga
Inlägg: 65
Standard Sv: Bra boende sökes Egiali

Det här ser väl relativt centralt ut. Kan ju inte vara alltför backigt med de avstånden

From Muses Pension it's the
following distance to:
Port of Aigiali 200 m.
Village Centre 150 m
Beach of Aigiali 100 m
Supermarket 150 m
Bus Stop 150 m
Pharmacy 200 m
Doctor 250 m
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-02-19, 19:54
Nic Nic är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 46
Standard Sv: Bra boende sökes Egiali

Vi är 4 pers i familjen så nått bra förslag på studios för 4 hade varit perfekt, någon som nyligen varit där.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-02-19, 21:10
anlekan anlekan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 109
Standard Sv: Bra boende sökes Egiali

Det är inga backar alls från Muses pension till de ställena. Däremot vet jag inte om de har några rum för 4 pers.. Off tycker inte jag man kan kalla att det ligger, men lite för sig självt som sagt.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-02-20, 16:38
gunnars avatar
gunnar gunnar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 410
Standard Sv: Bra boende sökes Egiali

Citat:
Ursprungligen postat av Peterkj Visa inlägg
From Muses Pension it's the
following distance to:
Port of Aigiali 200 m.
Village Centre 150 m
Beach of Aigiali 100 m
Supermarket 150 m
Bus Stop 150 m
Pharmacy 200 m
Doctor 250 m
Aegiali är inte så mycket större än så. Ingenting är långt bort. Jag har aldrig bokat i förväg när jag varit där och alltid haft bra boende. Ett boende för 4(2 rum med kök) som jag tyckte var bra var i samma hus som Pharmacy och det var ägarna till Poseidon som hyrde ut det. Väldigt enkelt men 2 balkonger åt vardera håll.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2013-02-20, 18:55
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 919
Standard Re: Bra boende sökes Egiali

Lakki Village är ett ställe som kanske skulle passa er. Jag och maken bodde där i oktober för ett antal år sedan. Vi fick en jättefin studio till bra pris eftersom det var utanför säsongen. http://www.lakkivillage.gr/

//maji
Svara med citat
  #10  
Gammal 2013-02-22, 13:40
Nic Nic är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 46
Standard Sv: Bra boende sökes Egiali

Tack för all bra tips ,är det någon som har bott på Agnad, som vet hur detta hotellet är . Ser väldigt bra ut på nätet..
Svara med citat
  #11  
Gammal 2013-03-12, 20:23
kostaus kostaus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Aten
Inlägg: 4
Standard Sv: Bra boende sökes Egiali

Citat:
Ursprungligen postat av Nic Visa inlägg
Tack för all bra tips ,är det någon som har bott på Agnad, som vet hur detta hotellet är . Ser väldigt bra ut på nätet..
Hej,

Jag är grek och jag har studerat svenska i 2 år, så jag ska försöker bli tydlig.

Jag bodde i Agnadi för 2 nätter i mitt i augusti i 2009 år i ett dubbelt rum. Jag minns att det kostade 75euro/natt. Det hade inte ett kök, som jag kan kommer ihåg. Priset ingick inte frukosten. Det var 5euro/person mer om vi ville ha den.

Agnadis starka sidan är utsikten. Jag tror att alla rum har balkong som ser åt havet, djup blå! Du ska slappa där.
Dessutom är det faktiskt nära i centrum, hamnen och bushållplatsen.

Jag kan rekommendera dig också det här hotellet, Yperia. Det ligger bredvid Agnadi och är jattefin, jag tror.
Jag bodde där för 5 nätter. Tyvärr var det dyrare än Agnadi.

Om du vill mera informationer, fråga mig

Lycka till,
Kostas
Svara med citat
  #12  
Gammal 2013-03-15, 20:50
minda minda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 54
Standard Sv: Bra boende sökes Egiali

Yperia är supertrevligt. Vi bodde där för två år sedan. Visserligen lite dyrare men kanongod frukost ingår i priset. de har också en mysig liten pool. Vi har bokat in vår familj på fyra i början av juni, 9 nätter. Ser verkligen fram emot det.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT