|
|||
|
|||
Långt till september....
Äntligen är resan bokad till Naxos!!
Vi har inte varit där sedan 2010 och jag längtar så jag nästan spricker.. Roar mej med att lusläsa det fantastiska forumet så länge, vilket inte gör längtan mindre...Detta blir vårt 6e eller 7e besök på ön som jag aldrig kommer att svika. Vi ska bo på hotel Katerina på Agia Prokopiaos och jag är nyfiken på om det finns någon som har något att säga om hotellet.. Vi har bott på Matthiassos dom senaste tre gångerna men hittade som sagt inte det denna gången i utbudet. En annan sak jag undrar över är hyrbil. Vi har aldrig hyrt i utlandet och undrar om det är något man ska tänka på..bra hyrställen osv. Tacksam för svar! Lasse |
|
|||
|
|||
Sv: Långt till september....
Citat:
Hvis du betaler med plastikkort, accepter da ikke en voucher uden en eksakt pris skrevet på. Se evt. efter, om din rejseforsikring dækker selvrisiko ved billeje. Jeg har lejet bil hos New Car på Naxos og kan rekommandere stedet. New Car ligger tæt ved politistationen. Der kan være meget trafik i Naxos by, men på resten af øen er trafikken stille. Hold øjnene på vejen når du kører i bjergene, for pludselig svinger vejen 90 grader. Når udsigten skal nydes er det bedst at parkere bilen først. |
|
||||
|
||||
Bara att gratulera Ni kommer att få det härligt på Naxos i september!!! Och "långt till september"... Det gör väl inget... Huvudsaken är ju att det är bokat och klart, eller hur? Då har ni ju något trevligt att se fram emot!!!
MVH zakka Senast redigerad av zakka den 2013-02-25 klockan 19:55. Anledning: felstavning |
|
|||
|
|||
Tack för info ang biluthyrningen, det var värdefullt att veta.Ska tänka till lite och kolla uthyrningsstället vid polisstationen!
Bokat och klart känns naturligtvis skönt. Vi valde mella Naxos och Rodos då vi bara har en veckas semester och det känns som om transferresan tar så mycket av tiden när man ska till Naxos. Men, som någon sa här på forumet, buss och båtfärden är ju faktiskt en stor del av resan så det är ju bara att njuta av utsikten på bussen och att sola på båten! Vi har dessutom en vecka i Turkiet i juli så vi blir nog stimulerade med lite av varje ändå.. Lasse |
|
|||
|
|||
Har bott på Katerina en gång, ett helt ok hotell. Nära strand, tavernor o supermarket. Ett bra val! Det är bara ett par minuter, knappt, från närmaste busshållplats om ni vill åka in till Naxos stad. Vi har själv varit på Vår älsklingsö i september. Den bästa av alla månader, varmt o skönt. Man kan vara hur länge som helst i vattnet, mycket behagligt! I Prokopios kan vi rekommendera takrestaurangen på nya hotel Naxos Island. Hotellet ligger på vägen mellan stranden o den större supermarketen i övre delen av byn. Inte många bord men riktigt god mat till ordinära tavernapriser. Kan vara värt att boka ett bord för att vara säker på plats. Fin utsikt får man på köpet. Trevlig resa!
|
|
|||
|
|||
Tack för info ang hotell Katerina, det ska bli spännande att testa något nytt. Eftersom vi ändå tillbringar den mesta tiden på Prokopios så kan vi ju lika gärna bo där.
Har prisläget ändrats på ön dom sista tre åren eller är det ung samma när det gäller mat, hyra av rum, bil etc? Lasse |
|
|||
|
|||
Vi tycker nog att prisläget är ungefär detsamma, ingen större förändring. Det billigaste supermarketen är den längst upp i backen. När det gäller tavernor så brukar vi skifta lite beroende på vad vi är sugna på. Colosseo har goda gyros o där finns även levande musik några kvällar per vecka beroende på när under säsongen man åker. Någon kväll blir det buss in till Chora o där finns det ju hur mycket som helst att välja på.
|
|
|