|
||||
|
||||
Längtansfulla bilder från Grekland
Äntligen är vi inne i mars månad. I april börjar resorna till Grekland komma igång på allvar. Med andra ord kan man nu börja längta på riktigt. Jag ska under en tid lägga ut längtansfulla bilder från Grekland. De flesta tror jag längtar efter sol och bad på fina stränder. Men det finns så mycket annat att längta efter i Grekland. (Jag lägger ut samma bilder på vår Facebooksida, men eftersom inte alla är medlemmar där lägger jag ut samma bilder här.)
Vi börjar serien med längtansfulla bilder med en strand omgivet av ett underbart blått hav. Idag längtar jag efter att stå ovanför Agios Theodotis beach på Ios och njuta av denna vackra vy. Senast redigerad av Kalimera den 2013-03-06 klockan 08:08. |
|
||||
|
||||
Sv: Längtansfulla bilder från Grekland
Och herregud vilken vacker bild.Och som jag längtar
|
|
||||
|
||||
Du tog orden ur munnen på mig precis!!! Och tack snälla Janne för att du tänker på oss (mig) utan facebook!
MVH zakka |
|
|||
|
|||
Tackar jag med som inte heller har FB...otroligt vacker bild!!....
|
|
||||
|
||||
Jag fortsätter med mina längtansfulla bilder med en bild från Skopelos. Idag längtar jag efter att vara uppe med tuppen och sakta strosa längs kajkanten i en morgontrött stad på väg till bagaren för att köpa färskt bröd. Bättre start på dagen kan man inte få.
Senast redigerad av Kalimera den 2013-03-06 klockan 08:08. |
|
||||
|
||||
" Sukk hjerte ...., men brist ikke" for... om 5 uker.....
Takk for 2 vidunderlige bilder...hittil |
|
|||
|
|||
Oj, så vackert på Skopelos!
Nu fick jag plötsligt en stark längtan att åka dit! Håller med om att det är en mycket bra start på dagen att gå till bagaren tidigt på morgonen, så härligt!!... Senast redigerad av Sunny12 den 2013-03-05 klockan 11:13. Anledning: tillägg |
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Jag kommer ihåg den morgon vi skulle på utflykt med kapten Pakis båt. Kommer ihåg hur jag tittade på Skopelos stad från båten och tänkte hur fint det ser ut.
/ Anne |
|
||||
|
||||
Det där med tidiga mornar är nått speciellt...
Själv brukar jag krypa upp nån timme innan resten av familjen och ge mej ut på en en joggingrunda! Är man iväg före kl 7 är det sällan nån ute men när man kommer tillbaks en timme senare möter man affärsidkare och andra (bara greker) som sakta börjar röra på sig... Att väcka familjen med nybakt bröd mm har man igen hela dagen! |
|
||||
|
||||
Jag fortsätter med mina längtansfulla bilder med en bild från Skopelos
Tänk att jag ska dit snart.. ( 21 september MÅSTE vara snart !! ) |
|
|||
|
|||
Fina Skopelos en tidig morgon,åh jag riktigt känner värmen,dofterna av havet och det nybakade brödet.Längtar.
Monica |
|
||||
|
||||
Idag längtar jag efter att äta en långlunch på To Xyma i Chora på Amorgos. Efter lunchen går jag den långa snirkliga vägen ner till klippbadet Agia Anna. Det är varmt. Det är svettigt. När jag kommer ner till Agia Anna sliter jag av mig de svettklibbiga kläderna och hoppar ut i det stora blå.
|
|
||||
|
||||
Det här med längtansfulla bilder är en verkligt bra idé, Janne.
Jag tackar och väntar på nästa! / Anne |
|
||||
|
||||
Jag fortsätter med mina längtansfulla bilder med en bild från Tilos. Idag längtar jag efter att bli väckt av motorerna från katamaranen Sea Star. Jag går med trötta steg ut på balkongen och ser Sea Star påbörja sin resa mot Rhodos, samtidigt som solen är på väg upp. Jag sätter mig på balkongen och ler lyckligt åt solen, och känner en oerhörd tacksamhet över att jag sitter på balkongen, och inte på båten.
|
|
||||
|
||||
Världen är fantastiskt vacker
Anna |
|
|||
|
|||
Tack, Janne! Nu blev jag påmind om den underbara känslan som du beskriver att få sitta på balkongen på TILOS och se katamaranen Sea Star ge sig iväg tidig morgon mot Rhodos och vara så lycklig över att inte behöva åka med. Härligt!!....
|
|
||||
|
||||
Citat:
Vill dit..NUUU! /Netwolf |
|
||||
|
||||
Jag fortsätter med mina längtansfulla bilder med en bild från södra Kreta. Idag längtar jag efter att ligga på en solstol på den öde stranden i Triopetra och lyssna på vågornas brus, och se solen gå ner i Libyska havet. När solen slukats av havet går jag till strandens enda taverna och äter en god middag i sällskap med ett hav av stjärnor.
|
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
|