|
||||
|
||||
Någon som ska till Kos i sommar?
Flera av charterbolagen satsar stort på Kos i sommar. Kanske är det dags för en comeback efter några magra år. Jag hoppas på det. Det är en mycket fin ö som har massor att erbjuda, inte minst fina stränder och god mat.
|
|
||||
|
||||
Sv: Någon som ska till Kos i sommar?
----och utflykter till Kalymnos och Pserimos och Nisyros...
|
|
|||
|
|||
Jajamen! Jag och sambon åker dit. Fast inte med charter . Får väl se om det kan bli några timmar på Kalymnos också .
|
|
||||
|
||||
Vi åker på båtluff i Dodekaneserna och avslutar med några dagar på Kos (33 år sedan jag var där senast).
Vi kommer även att besöka Kalymnos. Jag hoppas på en Kos e-guide. Lena |
|
||||
|
||||
Citat:
Det kommer en E-guide om Kos senare i år. Men första ska jag skriva några andra guider: Heraklion län, Lasithi län, Rethymnon län, Patmos och Leros. Sedan blir det Kos. |
|
|||
|
|||
Min bror åker till Kos i sommar igen, tror det blir 14 året i rad han åker dit =) Behöver du hjälp med en Kos guide så är jag säker på att han kan bidra med en massa om ön =)
|
|
|||
|
|||
I vilken form skall mutan vara för att denna ordning skall ändras?
|
|
||||
|
||||
Jaaa! . Va där sist 1989 känns som det
Hänt ett å annat sedan dess. Tänkte hyra cykel! Ser fram emot E guide!! Drar den 30/8! |
|
|||
|
|||
Yeees, självklart ska jag dit!! Nu blir det ju inte som brorsan säger, 14:e året i rad utan 12:e året totalt Underbar ö i ett underbart land!! 22 dagar blir vi där i år..Längtar väldans mycket så man kan komma ifrån vårt usla klimat!
|
|
||||
|
||||
Den hinner nog bli klar innan ni åker.
|
|
|||
|
|||
Ja jag och min fru och en god vän skall dit.
Jag och min fru för 28 gången och vår vän för 4;e. Vi reser ner den 16/8 och stannar i 3 veckor. Många Koshälsningar till alla från Kosjan med fru Anne och vän Lennart. |
|
|||
|
|||
Familjen åker till Marmari på Kos med Fritidsresor i slutet av maj. Förr var det skabbiga hotell, skumparty och fest hela natten som gällde. Nu är det Bamse eller Lollo & Bernie och barnlek hela dagarna istället. Någon som vet om det går att hyra cykelkärror så man kan få med sig ungarna om man hyr cykel?
|
|
|||
|
|||
Hej! Ni som varit på Kos, visst är det en fin ö att cykla på?? Funderar på Kos i höst och kombinera med Kalymnos! Mvh Sunny.... |
|
||||
|
||||
Kos er bare aktuell for videre transfer til Kalymnos. Hadde en fin uke der, men det var nok.......... Men en uke var altfor, altfor lite på Kalymnos, så jeg må nok innom Kos igjen.
|
|
||||
|
||||
Sunny, man kan cykla på Kos, faktiskt ser man massor av cyklister där, till skillnad från på Kalymnos där mopparna råder. Märkligt nog har det ökat med cyklandet här med, och jag hoppas på fler (djärva) som ska tvinga bilister och mopedister att följa en och annan trafikregel. På Kos finns det cykelbanor- och trafikljus- och ett relativt platt landskap. Men tro för allt inte att det är lätt trafik där heller.
Hur det står till med barnkärror vet jag inte. |
|
||||
|
||||
Var på Kos i fjor. Så jeg får vente litt.
FIN øy! |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Helt OK. Många plåtskador men sällan allvarligare olyckor, det går inte att köra fort i stan. Kos är ett ljusår ifrån oss , där använder man hjälm och bilbälte...
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det är en mycket bra cykelö! |
|
|||
|
|||