|
||||
|
||||
Pirrigt....
Nu är det bara 25 dagar kvar till Påskresan till Kalymnos och det börja pirra lite i magen Lite konstigt att det gör det alltid när jag skall till Kalymnos, fast jag har varit där så många gånger sedan slutet av 80-talet
Det är nog för att där kärleken till Grekland och Kalymnos föddes på första besöket Det skall bli spännande och fira Grekiska Påsken där för första gången också Jannes e-guide kommer säkert till nytta också, för upptäckte där flera ställen som jag aldrig besökt, så det blir lite nya upptäckter på resan Riitta |
|
||||
|
||||
Sv: Pirrigt....
Citat:
Det är samma sak för mig, det pirrar ordentligt i hela kroppen när jag ska åka till Kalymnos trots många resor dit! Och precis som du säger, kärleken till Grekland och speciellt Kalymnos föddes under första besöket. Det går liksom inte att beskriva känslan jag har för denna underbara ö och dess härliga, vänliga människor. /Eva |
|
||||
|
||||
Härligt med påsk på Kalymnos, Riitta, en dröm som vi hoppas snart kan gå i uppfyllelse Själva har vi 43 dagar kvar och det har verkligen börjat pirra i kroppen Hoppas att ni får ett trevligt påskfirande på "vår" ö
Siw o Lena Längtan till Kalymnos är stor. |
|
|||
|
|||
Selv om jeg ikke får oppleve påske på Kalymnos i år, så er det ikke så veldig dumt å være her akkurat nå. Da jeg kom hit i går kveld så var det 19+ og litt vind. Satt ute til natten falt på. I natt blåste det utrolig mye og i dag har det regnet, skikkelig tropisk regn. God temperatur. En del torden har det også vært. I morgen skal det blir ganske varmt - sies det. Koser meg iallfall på Kalymnos akkurat nå.
|
|
||||
|
||||
Ja, vilket regn! Nu räcker det. Kan nån skicka bud oppöver att vi fått nog?
|
|
||||
|
||||
Ni kan skicka lite regn hit till Västkusten Det är massa gräsbränder här pga torkan
Hoppas solen hittar dit tills vi kommer Riitta |
|
||||
|
||||
Härligt Riitta
|
|
||||
|
||||
Ska bli spännande att se dina bilder från grekiskt påskfirande. Var lite extra försiktig om du reser över Aten och stannar till där jag vet flera som besökt sitt gamla hemland och blivit rånade och misshandlade i Aten den sista tiden.
Här har vi slagit solrekordet för mars och det bara fortsätter. Eva |
|
||||
|
||||
Det blir Landvetter-Rodos och därifrån båt till Kalymnos, så det går säkert bra
Riitta |
|
||||
|
||||
Otroligt att du som har varit så många gånger på Kalymnos fortfarande har saker kvar att se och göra. Det säger en del om denna mångfacetterade ö.
|
|
||||
|
||||
Man kanske har blivit lite hemmablind
Riitta |
|
||||
|
||||
Jag har också saker ogjorda! Så fick jag tillexempel idag veta att Kefala-grottan är öppen , ingen grindvakt, men man måste ha med ficklampa och inte förirra sig. Kirsti, Maj.Britt, Ritta, ska vi gå dit?
|
|
||||
|
||||
Tack för att du tog reda på det Jag var där på min första Kalymnosresa på 80-talet, men då från havssidan. Leif vill också gärna besöka grottan, så ficklampor packas i väskan
Då går vi dit tillsammans Monica. Så kul det skall bli Riitta, 22 dagar kvar till Kalymnos |
|
|||
|
|||
Går gjerne til grotten Monica! Er den den som ligger forbi Ekaterina-klosteret? Har i tilfellet vært der tidligere, men gjør det gjerne igjen!
|
|
||||
|
||||
Då är det snart dags Några timmars sömn i natt och sedan bär det av till både grottbesök och påskfirande
Hoppas det blir en bra resa, så jag kan skriva ett resebrev från firandet Fint väder ser det ut och vara nu också, så man får väl värmeslag efter all den här kylan, men det gör inget Riitta |
|
||||
|
||||
Nej, det gör ju inte det, Hur har du det nu?
|
|
|