|
|||
|
|||
Båtutflykt kring Chania
Jag och en kompis ska åka till Chania i mitten av maj. Vi vill verkligen åka en båtutflykt men undrar hur vi bäst hittar rätt. Vi har komponerat vår resa själva så vi åker inte med nåt charterbolag.
Det vi söker är en lugn skön heldag på havet. Där det ingår lunch. Absolut INTE piratskepp o discomusik! Ni som kan Kreta, tipsa mig gärna. |
|
||||
|
||||
Sv: Båtutflykt kring Chania
Alla lokala resebyråer har utflykter till Balos/Gramvousa. Ni kan också välja att ta lokalbussen bort till Kissamos/Kastelli och själva köpa biljetter till utflyktsbåtarna. Denna båttur ska vara fantastisk enligt alla
Har själv varit på Kreta drygt 20 ggr och aldrig kommit iväg på denna båttur...*skäms* Så till sommaren SKA jag göra det // Malin |
|
|||
|
|||
utgår båtarna i från den venesiska hamnen???
|
|
||||
|
||||
Om du menar de som går till Balos så går de från Kissamos/Kastelli. Från venetianska i Chania går bara typ "glasbottenbåtar" för en tur på en timma eller två.
// Malin |
|
|||
|
|||
ok, hur lång tid tar det med buss til kastelli fra chania?
|
|
||||
|
||||
Jag vet inte hur lång tid det tar med buss, men det är bara 40 km dit så det kan inte ta så lång tid.
|
|
|||
|
|||
Nej, det var inte långt. Takk takk
|
|
|||
|
|||
Det låter härligt! Detta ska absolut testas. Ska bli underbart med en skön dag med sol o bad på havet.
|
|
|