![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I dagens GP (GöteborgsPosten) finns en intervju med Mathias Klang, forskare och lärare i informatik (läran om hur vi använder teknik). Jag kan inte låta bli att delge er ett par av hans uttalanden:
Citat:
Citat:
![]() ![]() /kimmen |
|
||||
|
||||
![]()
Mycket sanning där...
|
|
|||
|
|||
![]()
Ja livet och samhället var nog lite oskyldigare på den tiden skulle jag tro.Min svärmor hade ett uttryck:Om man inget hör så är allting bra!!När vår dotter var ute på sin tågluff för ~27 år sedan så försökte jag oxå tänka så,inte helt lätt men.......Tiderna förändras både på gott o ont.
Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja ja verkligen sant.."Förstår"
![]() Som 15 åring drog jag på sjön..var väl ett brev då och då från modern.. och det var i början på 60 talet.. Nu ringer man ju eller skickar sms varje dag till kottarna... Var det bättre förr ??? |
|
||||
|
||||
![]()
Själv följer jag barnen via appen Hitta min iPhone. Funkar perfekt, då man ser exakt var de är (iaf iPhonen). Integritetskränkande? Javisst. Har inte ens vågat tala om det.
![]() Får nog sluta upp med detta snart, då man nästan råkat försäga sig ibland och barnen undrat, hur man kan veta var de varit. ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Kontrollbehov?
![]() //June |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Annars har jag och frugan det mella oss..det är ju en bra tjänst ... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag spenderade cirka fem månader på Ios på 1980-talet. Jag ringde hem tre gånger. Släkt och vänner skickade brev till mig. Det tog evigheter för breven att komma fram. Det är inte klokt egentligen så mycket som har hänt sedan dess. |
|
||||
|
||||
![]()
Jamen, det är ju fortfarande iOS som gäller..
![]() ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det ä kanske därför jag sitter fast i Apple-träsket.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kanske dax att köpa ny mobiltel.
Har nu haft min BlackBerry i 6-7 år och varit en nöjd användare, ok jag har varit tvungen att "fixa" den ibland alltså lägga den i ren tvättbensin en stund för att få knappar o ruller att fungera men den har alltid gått att fixa. Nu är båda mina batterier slut samt dax för en ny helrengöring vilket den kanske ej klarar. Anna har en Samsung som både kan bada och falla i backen men bara med ett litet telefontangentbord. Jag behöver en tel som klarar de tuffaste miljöerna eftersom det är ju även en nödtelefon när vi är ute med grupper i naturen, har provat en tålig Samsung men trivdes ej med den telefonen levde sitt egetliv och vi blev aldrig vänner. När vi är ute i vildmarken så har vi även en varsin riktig VHF i ryggan som säkerhet för mobiltäckning finns ju ej överallt. Nu har jag fastnat för en CAT S50 som är en tålig android 4.4 är det någon som har erfarenhet eller kunskap om denna eller andra tåliga mobiler. Kommer ej att använda massa appar utan det är för att ringa,sms och mail till viss del. Alla råd o rön mottages. Olle |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ble litt interessert i det du etterlyste. Og fant dette: http://www.tu.no/t2/mobil/2014/10/12...nne-vi-sjekket Min Samsung G levde også en lang stund sitt eget liv, sluttet så plutselig å fungere. Men da jeg prøvde å lade den opp etter en ukes tid, var den helt plutselig 'normal'. Men jeg stoler likevel ikke helt på den lenger, og er selv på leting etter noe sikrere. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Min samsung med knappar,alltså ej klösbräda,följer med om det är nå´t jag behöver göra..annars ej anträffbar...Jo,lite hårdbromsande mot en del av utvecklingen..det är jag
![]() Hasse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tacka vet jag min gamla Nokia 6700 Classic. No tjafs liksom. |
|
|||
|
|||
![]()
All ny teknik blir enkel när man haft den ett tag...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jo,så är det!
Men jag gillar järnspett...funkar alltid till ändamålet o ju mer grejjer/funktioner man hänger på så är det direkt mer rackel..En tillverkare borrade ett hål i spettet o satte dit en hävstångsfunktion...då började järnspett gå sönder ![]() Hasse |
![]() |
|
|