|
|||
|
|||
Finaste delen av Plaka beach
Hejsan!
Funderar på att sova några nätter någonstans vid Plaka beach. Vet inte riktigt var den börjar o slutar egentligen. Vilken del är det finast strand? Var är det nära till busshållplats? Fin natur runt omkring? Ska finnas en berömd taverna direkt på stranden, var är den? Tre nätter på stranden o tre nätter i choran. Pyttan |
|
||||
|
||||
Sv: Finaste delen av Plaka beach
Citat:
Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
Vi tog bussen så långt den gick och tyckte det var finast där......
Skulle gärna bo vid "busshållplatsens ände" några dagar och några dagar inne i Chora nästa gång. Sedan promenerade vi till Tavernan Paradiso, längs stranden, tog inte många minuter.... Vet inte om jag får länka till min bild av Paradiso? Den ligger på en annan dator så jag kommer inte åt den just nu.....enklare att länka http://www.reseguiden.se/forum/bilde...rekland-152190 En plats man längtar till! Deia |
|
|||
|
|||
Tusen tack Kalimera o Deia!
Hade just börja giva upp hoppet om någon respons Jag varit på alla stränder söder om Naxos förutom just Plaka och bara i juni månad. Eller rättare sagt har jag varit på ett mycket kort besök en gång, i full storm, så det blev en snabbvisit ... Eftersom jag reser en vecka själv i galna augusti så vill jag försöka hitta ett lugnt ställe, men inte ödsligt, att bo på längs stranden. Kanske blir det Agios Prokopios iaf. Det är ändå bättre att vara på en liten större ö än en liten ö när man åker i augusti. Förra året var jag på Iraklia i aug, trångt på stränderna var bara förnamnet |
|
|