![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nog har väl ni som jag upplevt detta. Ibland på jobbet, bekantskapskretsen, facebook, younameit, så dyker det upp någon som säger "Jag har hört att du kan mycket om Grekland". Dom vill ofta ha tips om båtluff, vilka öar, boende etc.
![]() Sen är det kört. Man går igång som en slåttermaskin och väger för och emot. Ska du till Kykladerna? Bättre med Santo, än Aten med sjutimmarsresa. Doddisarna. Är inte det bättre för en nybörjarluff? Kortare båtresor och man kan kombinera Rhodos/Kos för start/landning. Kreta? Ett eget land, som kräver full uppmärksamhet. När samtalet avslutats eller luren lagts på, så sitter man där frustrerad. Själv har man kanske redan har en liten grekresa inplanerad, men nu har man fått en massa nya idéer, som man vill nyttja... det tar aldrig slut! ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Åh jag känner precis igen mig i detta.Häromdagen var jag till fotvården med min gamla mamma och då berättade fotvårdaren att hon och hennes familj ska åka till Karpathos i sommar och genast gick jag igång och berättade om denna ö och rekomenderade dem att beställa Kalimeras reseguide och även att gå in på saiten och läsa allt trevligt som här skrivs.
Efter att ha besökt ~35 grekiska öar och även fastlandet så svämmar hjärtat och munnen över ibland eller oftast... är nog mer sant. Varav hjärtat är fullt talar munnen ![]() Monica ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jodå, fast jag kan göra det oombedd t.o.m haha.
Särskilt på Facebook. Jag försöker tipsa och uppmuntra mina vänner att åka till Grekland och berättar gärna om hur lätt det är att ordna sin resa själv (på det sättet går ju mer av pengarna direkt till grekerna och man gynnar lokala tavernor, pensionat etc). Och jag har märkt att det faktiskt fungerar. Flera av mina vänner ska åka dit i sommar ![]() Jag tror det är ett bra sätt att dra sitt lilla strå till stacken för att nu, vara så behjälplig man nu kan, i kristidernas Grekland. Så det är kanon! Jag tycker vi ska prata på! Tipsa! Och berätta om egna erfarenheter! Inspirera! Hjälpa till vid behov med ev.länkar, båttider etc. Turismen är så viktig för Grekland och det minsta vi kan göra som tack för alla underbara upplevelser, äventyr och all omtanke och gästvänlighet vi fått av grekerna, är att visa på och exemplifiera hur fantastiskt det är att resa dit. |
|
||||
|
||||
![]()
När jag pratar om mitt älskade Grekland på jobb så hörs det så här .
" Du och ditt Grekland " !!!!! Svarar med mitt vanliga som typ så här . Ja men jag älskar mitt Grekland ! ![]() Säkert många som känner igen sig . Eller hur? Birgitta med 46 dagar till Parga |
|
|||
|
|||
![]()
Mina - vuxna - barn använder ett visst tonläge och säger: "Ja, men i Greeeekland!"
|
|
||||
|
||||
![]()
Haha, så befriande at läsa
![]() /Ofelia |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, Grekland tar tag i en och BITER sig fast! Jag undrar alltid om andra blir Italen/Spanien/Frankrikebiten som man kan med Grekland......???
Ingela |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag åker gärna till andra länder också, men inget kan ändå slå Grekland. Dit återvänder jag alltid! Får ofta höra av jobbarkompisar och bekanta: Är det dig man ska vända sig till om man vill ha tips om Grekland? Ja och till Kalimera säger jag då förstås! ![]() Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
På mitt jobb tycker de att jag är nördig som bara vill till Grekland
men varför chansa ![]() ![]() Har för den skull provat Spanien Italien etc....men inget går upp mot kära Grekland ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Kulig tråd om Grekland Kom nyss hem från en matbutik. Kunden före mig började prata om semester samt sa att hon rest till Spanien men ändrade sig .Då sa jag att i dag har vi 45 dagar dit. Jaa Grekland är det finaste landet sa hon då. Tyckte folket va så ödmjuka samt återvänt till Grekland sen efter Spanien. Hon hade varit på Rhodos berättade hon för mig.Kunde ej deras språk men hon hade gärnat velat lära sig .Kön var rätt lång där vi stod och väntade men de gjorde inget därför så trevligt vi hade ![]() Birgitta |
![]() |
|
|