|
||||
|
||||
Sökes: grekisk statist till långfilmen Gentlemän och Gangsters
Jag fick precis en förfrågan om jag känner någon grek som vill var statist i Gentlemän och Gangsters. Det gör jag inte, men kanske någon annan gör.
Här kommer information från Maria Billberg som är statistansvarig: Klas Östergrens romaner Gentlemän och Gangsters kommer under 2013 att filmatiseras för att bli både TV-serie och långfilm. De två böckerna, som måste anses vara moderna klassiker, har sedan den första boken gavs ut 1980 sålts i över 350 000 exemplar. Berättelsen, som spänner från 1940-tal till 2000-tal, är en romantisk saga om Stockholm, boxning, jazz, korruption, vänskap och livsfarlig kärlek. Bakom filmatiseringen står flerfaldigt prisbelönade regissören Mikael Marcimain och manus är skrivet av Klas Östergren själv. Gentlemän och Gangsters filmas i Stockholm mellan april och juni 2013 och produceras av BReel i samproduktion med SVT. Är du intresserad av att medverka som statist?! Just nu söker vi grekiska män i åldern 40-55 år till den 15/5 som restaurangägare på 70-talet. Du behöver inte ha några tidigare erfarenheter. Mejla eller ring Maria Billberg Telefon: 0763-266 962 Mejl: maria.billberg@b-reel.com |
|
|