Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-08, 21:32
Nic Nic är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012
Standard Skillnaden Business class /Air Seat?

Är någon som har åkt Blue Star Ferry och deras Business Class?
Vad är skillnaden jmf med Air Seat Class?

Har planerat att ta kvälls färjan fråmn Athen till Amorgos vilket är en lång båt resa och funderade att ta Business Class men frågan är vad och hur deras Business Class är om det hjälper en vid en långbåtresa
Svara med citat
Gammal 2013-05-08, 22:11
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Sv: Skillnaden Business class /Air Seat?

Har alltid suttit på däck, så fel man att svara. Men, för mig är däcket rena Business Class, speciellt när man har liggunderlag med sig .
Iaf, som namnet säger så är Air-seat, som en flygplansinredning, stolsrader och numrerad plats och AC. Åker du på däck (Economy), så kan du sätta dig där i mån av plats.
Tror att buisness class är ung. samma fast mer gott om plats, mindre folk och lite finare café. Alltså, i min mening, inte värt priset.
Förförra gången var jag tvunget att köpa Buisness pga av slutsålda biljetter. Var satt jag? På däck!!
Men gå in här å kolla på bilder;
http://www.bluestarferries.com/site/...76&loc=2&query=
Svara med citat
Gammal 2013-05-09, 07:50
kize kize är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Vid ett tillfälle fanns bara förstaklass biljetter att köpa för vår resa mellan Pireus o Naxos Vi hade haft en lång nattlig väntan på Atens flygplats o såg fram emot en riktigt skön förstaklassfåtölj. Så besvikna vi blev. Visst var det gott om plats, men soffor med låg rygg, raka i modellen. Inget bekvämt alls!
Mitt råd är att boka air seats istället då de är mkt bekvämare om man vill vila lite grann under båtresan.
Svara med citat
Gammal 2013-05-10, 08:47
mamma mus avatar
mamma mu mamma mu är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Jag planerar att ta båten som går 23:55 till Katapola, är det den du också ska åka med? Fullt schå med att lista ut varifrån den går, men det löser sej nog när man är på plats. Som sagt så skulle det vara skönt att kunna få slumra lite gran på överfarten. Vet du om något är öppet när man kommer fram vid 5-tiden på morgonen? Jag checkar inte in på mitt hotell förrän runt lunchtid.
Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 16:10
våga våga är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Citat:
Ursprungligen postat av Nic Visa inlägg
Är någon som har åkt Blue Star Ferry och deras Business Class?
Vad är skillnaden jmf med Air Seat Class?

Har planerat att ta kvälls färjan fråmn Athen till Amorgos vilket är en lång båt resa och funderade att ta Business Class men frågan är vad och hur deras Business Class är om det hjälper en vid en långbåtresa
Air Seats är det bekvämaste alternativet på Blue Star Paros och Naxos. Om du vill ha mer lugn och ro och mindre spring bland stolarna ska du be om plats i någon av salongerna på plan 7, i stället för på plan 6 där cafeteria och snabbmatsrestaurangen ligger.

I första klass är det bordsservering i caféet och så fort du har konsumerat något står servitörerna där igen och vill att du ska beställa mer. När det gäller de nyare båtarna har jag inte varit inne i första klass så där har jag inte koll.
Lycka till med vilan!
Våga
Svara med citat
Gammal 2013-05-14, 12:17
Annwi Annwi är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Jag har åkt Blue Star, kvällsfärjan till Katapola flera gånger och aldrig bokat plats. Visst är det en lång båtresa, men det är underbart att sitta på däcket de första timmarna och efter Paros finns det hur många lediga stolar som helst, det är bara att gå runt och välja och vraka! Jag har aldrig åkt i augusti, så hur det är då vet jag inte. Tycker nog inte att business class är värt pengarna, inte air seats heller för den delen. Däcket är bäst!

När vi har kommit fram till Katapola har bageriet och en liten minimarket alltid varit öppet, där sitter greker och tar sig en morgonkaffe och studerar de som kommer och åker, underbart! Men nog kan du checka in tidigare om du ber om det?
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:56.