|
||||
|
||||
Drömresa 2013
Hej! Vi (jag) har haft en tuff och jobbig vår då jag opererat mitt hjärta (medfött klaffel) och fick lite komplikationer i efterförloppet (blödning och pacemakerberoende). Vi har iallafall beslutat att vi skall genomföra en "drömresa" till Grekland under sommaren. Vi har ingen alls erfarenhet av att åka i mitten på juni som vi tänkt göra nu. Tanken är att vara i Grekland under 1 månad drygt och vi är två vuxna och två barn (2 resp 7 år). Vi har tänkt åka efter midsommar och har beställt hemresan från Santorini den 27:e Juli. Vi bor i Göteborg och flyger då hem via Stockholm. Vi har även bokat boende på Chalki och Anafi under Juli. Vi siktar på att flyga till Rhodos tänker stanna där något dygn då barnen har kompisar som är där samtidigt.
Nu håller jag på att leta efter en enkel resa till Rhodos i slutet av Juni (det var inte så lätt!) Vi har alltid åkt till Grekland i slutet av augusti och har aldrig haft svårt att finna prisvärda biljetter. Det som ligger närmast till hands är en resa från Örebro för 1500:- (för alla 4800:-) men då får vi ta oss upp till Örebro oxå. Är det värt det? Det skulle bli runt 5500:- inkl tåg och taxi. Eller ska man avvakta och hitta någon från Landvetter längre fram? Några tips/erfarenheter? Med vänliga hälsningar Jon alias McCoist |
|
||||
|
||||
Sv: Drömresa 2013
Citat:
Hoppas att drömresan gör dig gott! |
|
|||
|
|||
Jag har kollat runt lite men resor ligger på över 8000 för hela familjen från Landvetter och det var med Norweigan den 28 Juni, ett byte och mer än 8 timmars resväg. Så ni tjänar ju lite pengar på att ta er till Örebro.
Jag skulle inte chansa och hoppas på billigare biljetter, Grekland har kommit tillbaka stort i år och det kommer att bli mycket svårt att hitta billiga biljetter! Boka snabbt biljetterna från Örebro! Ingela |
|
||||
|
||||
Tack för era svar! Nej, precis jag ser det nu när jag läser det själv. Det är ett bra pris som är svårt att bräcka. Dessutom så är det "lättare" att ha en längre ditresa än hemresa. Flygtiden är dessutom kl.17.00 på eftermiddagen så vi har gott om tid att ta oss till Örebro.
Vi får nog slå till nu! Ska även försöka skriva ett resebrev och från resan! Tack återigen och tack för att detta forum finns! |
|
||||
|
||||
Gör gärna det! Alltid lika kul med resebrev!
|
|
||||
|
||||
Får man fråga Janne, hur dina Greklands planer ser ut denna sommar?
|
|
||||
|
||||
För ovanlighetens skull har jag inga planer ännu.
|
|
|