|
|||
|
|||
taxi Karphatos stad
Åker till Karphatos stad i sommar . Vad kostar en taxi från flygplatsen in till staden? någon som vet?
/Emma |
|
||||
|
||||
Sv: taxi Karphatos stad
Jag brukar betala 25 €. Då ingår dricks.
Karin som snart får åka ner igen |
|
|||
|
|||
Re: taxi Karphatos stad
TAck för svar Karin! /Emma
|
|
|||
|
|||
Då vill jag passa på att fråga en sak till. jag ska också ta taxi från flygplatsen ,fast till amoopi men antar att det inte är så stor prisskillnad, men jag undrar om man måste förbeställa taxi eller inte? jag har försökt läsa mig till det på forumet men inte fått något riktigt svar. Någon som vet eller har erfarenhet?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Karin |
|
|||
|
|||
Ok! tack så jättemycket för svaret
|
|
||||
|
||||
Det var så litet, så. Har ni flera frågor är det bara att ställa dem, så svarar jag så gott jag kan.
Karin med 41 dagar kvar |
|
|||
|
|||
Karin, om vi ska göra EN utflykt med moppe... vart säger du då att vi skall fara? Det blir säkert fler men vilken är den som du tycker vi inte får missa!? så himla bra med Kalimera och alla ökännare!!
/Emma |
|
||||
|
||||
Sv: Re: taxi Karphatos stad
Citat:
Köp en bra karta av Nikos i fotoaffären så ni hittar, och klia Elvira bakom örat. Den enda katten jag har mött som inte kan spinna. Passa på och köp ett par bra skivor också, det tänker jag göra. Giannis Kotsiras har ju en ny CD ute, och Antonis Remos kommer med en om ett par dagar... Karin Senast redigerad av karinafp den 2013-05-18 klockan 20:15. |
|
|||
|
|||
TACK för inspirerande svar på min fråga! Nu börjar längtan sätta in ordentligt... Det kommer att bli härligt att få upptäcka en alldeles ny ö för oss och säkerligen blir det fler än en enda tur m moppen! Den här sommaren blev det endast en vecka i Grekland men bättre det än ingen!! Ja, så har du fler guldkorn du vill dela med dig av Karin så tar jag gärna emot utflyktsmål, små fantastiska stränder etc! Tar såklart emot tips från er andra Karpathoskännare med! ... och e-guide beställd!
Emma |
|
|||
|
|||
Lefkps är en mindre f.d fiskeby med bra bad och god mat. Tar nästan en timme att åka dit men är värt mödan. Vägen är mycket vacker. Åk vidare och besök Mesochori. En by som man kan vandra omkring i gränderna utan bilar. Vidare mot Spoa men vid korsningen innan Spoa mot Pigadia igen, förbi Apela. Det är en hisnande vacker väg.
Vägen ner till Apela är vacker samma som vägen ner mot Kyra som är nästa strand med sina serpentinväg. Sannerligen så finns det mycket vackert att se. Och som Karin skrev så är bergsbyarna också vackra. Ha en underbar semester. seaside |
|
|||
|
|||
Lefkos skulle det vara inte Lefkps.
|
|
|||
|
|||
Tack för det Seaside! Ju mer jag läser och får tips om K. så blir jag mer o mer övertygad om att det är en ö för oss! "Det är en hisnande vacker väg"....skriver du Seaside och sånt går jag i gång på! oj oj vad jag längtar....
/Emma |
|
|