|
||||
|
||||
boende på Kos
Hej
Ska åka till Kos med charter, var på ön ska man bo, i stan, eller var är det finast, lugnast,nära till stan osv?? Ett bra hotell, behöver inte vara lyxigt alls, hör av Er Maritha |
|
||||
|
||||
Sv: boende på Kos
Ett enkelt men trivsamt och prisvärt Hotel i Kos Stad är Hotel Koala. Tjugo minuters promenad ner till city. En liten pool har hotellet också.
Egen hemsida. Arne |
|
|||
|
|||
Som Arne säger är Koala prisvärt. Väldigt fint i hamnen ligger Astron och granne med det ligger Kosta palace som nog inte är så billigt dock men ligger perfekt! Sen ska Paritsa vara helt okej. Enkelt och billigt säger de som vet men väldigt gemytligt. Alla dessa ligger i Kos stad som jag definitivt tycker man ska bo i då det är alldeles underbart där!
|
|
||||
|
||||
Vi bor alltid nära Kos Marina som ligger lite "avsides" men det ändå nära till centrum. Jag vet dock inte om det finns några charterhotell där.
|
|
||||
|
||||
Va heter hotellet Janne, ifall det blir flygstol, och vad kostar en taxi in till stan?? Har du koll på det
Maritha |
|
||||
|
||||
Vi har bott på olika ställen, men gillar Hotel Afendoulis på Evripidougatan bäst. Taxi kostar cirka 35 €.
|
|
||||
|
||||
35 E er vel fra flyplassen... tipper han mener taxi fra hotellet og inn til centrum..? Men mulig jeg tar feil ?
Til sentrum går du... 7-8 min. Senast redigerad av Ia den 2013-05-15 klockan 15:47. |
|
||||
|
||||
Är det som på Naxos att det står rumsraggare nere vid hamnen tr0?? Man kanske kan få sig ett hotell där.
Det är taxi från flygplatsen in till stan jag menar. Maritha |
|
||||
|
||||
Jeg har ikke sett noen i havnen... Men da jeg tok buss fra flyplassen i fjor ( billig , tror biletteten kostet 2.60) så var det en del som sto på bussholdeplassen/endeholdeplassen.
Å ta buss er et fint alternativ, da får man sett litt mer av Kos siden bussen først kjørerer innom Mastachari og så litt langs kysten. Men det er masse hoteller nede ved havnen og i gatene rundt så det er bare å gå inn å spørre der man kunne tenke seg og bo. Astron i havnen ligger jo veldig fint til... midt i smørøyet.. |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
Hej Arne, hur lång är promenaden från färjan till Koala?
mvh Eva |
|
||||
|
||||
Ja, nog tar det cirka 20 minuter längs strandpromenaden fram till Koala Hotel. Ta en taxi för cirka 7-8 Euro det är bekvämare!
Arne |
|
|