Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-17, 08:42
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Våndan att välja

Ja, alltså. I år ska vi ju inte till Grekland. Men jag fyller ju trots allt 40, och vi har ju tagit ledig för barnen den veckan. Så varför inte en sista-minuten? Vi kan ju åka vartsomhelst? Och hoppsan - det var ju visst en massa avresor till Grekland på min födelsedag...

Från Umeå till Kreta till och med. Så bekvämt. Men från Arlanda till Skiathos. Då får vi ju en vecka på Skopelos, och det har vi ju pratat om så länge. Men resan till Stockholm tar ju tid. Och bensin och parkering.

Välja bekämt eller välja favoritö? Kreta vet vi ju så lite om. Fast visst ser det fint ut i Chora Sfakion...

Och hur länge väntar man innan man slår till på en sista-minuten? Kan priset falla ännu mer? Hur billigt blir det nuförtiden?

Alla dessa frågor! Trösten är att det nog blir en resa till Grekland i år ändå!
Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 08:55
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Våndan att välja

Kör på Kreta och hyr en bil. Där finns det så otroligt mycket att välja på, så ni lär inte bli besvikna.

Sista minuten har jag ingen erfarenhet av, sen de senaste tjugo åren. Tyvärr.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 09:32
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Jag håller med Netwolf, välj Kreta, hyr en bil och upptäck denna fantastiska ö. Tänk så skönt att åka hemifrån.
Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 09:34
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Bea Visa inlägg
Och hur länge väntar man innan man slår till på en sista-minuten? Kan priset falla ännu mer? Hur billigt blir det nuförtiden?
Priset kan falla ända tills det är dags för incheckning, så länge det finns tomma platser i flygplanet. Hur länge man väntar beror på hur mycket is i magen man har, och hur desperat man vill komma med just DET planet. Spelar det ingen roll vart man kommer, bara ATT man kommer, kan man ju vänta med att boka tills dagen innan planet går. Har sett resor till Karpathos för 199 kr dagen innan avresa. Så klart fanns det ingen möjlighet för oss att slå till då...

Karin
med 40 dagar kvar till en månad på Karpathos. Bara sittplats; bokat långt i förväg så det är inga rabatter på det priset. Å andra sidan betalar vi ett riktigt lågt pris för boendet.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:49.