|
|||
|
|||
Båttur Karpathos
Är Apollos båttur östkusta a 290:- att rekommendera eller har ni som varit där tidigare bättre tips på turer?
|
|
||||
|
||||
Sv: Båttur Karpathos
Strunta i Apollos dyra turer I hamnen finns flera utflyktsbåtar och välja på. Gå dit en kväll och titta och möjligen köpa biljett. Det står tydligt skyltad var båtarna går, när och till vilket pris Mycket billigare än Apollos priser
Riitta |
|
||||
|
||||
Håller med Riitta. Det är precis samma utflykter, fast utan Apollo som mellanhand blir det billigare. Dessutom kan man då välja bort en dag som båten redan är fullbokad av charterresenärer, så blir det inte så trångt.
Karin som har en månad kvar... |
|
|||
|
|||
Re: Båttur Karpathos
Förstår av era svar att det finns flera turer att välja mellan... har någon ett hett tips om vilken man skall välja!? Smaken är visserligen som baken, men som första gångs resenär till K. är det alltid bra med heta Kalimeratips!
/Emma |
|
||||
|
||||
Hej,
Vet såklart inte om han är kvar men 2008 åkte vi med Vassilis på båten Sofia och hade en toppendag. /Ola |
|
||||
|
||||
Alla båtarna går ju i stort sätt till samma stränder. Apella. Kyra Panagis och någon går till Kalo Lakki, tror jag att den heter. Det brukar ingå lunch på priset också
Nästa gång jag skall till Karpathos, har jag tänkt och ta "Loveboat Karpathos" just till Kalo Lakki. Har inte varit på den turen förut, men den verkar trevlig Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Men gå föralldel till båtarna en kväll! Bara att följa hamnpromenaden nästan så långt bort man kan. Där ligger de sida vid sida. Prata med kaptenerna, så beskriver de vilka turer de tar. Det varierar litet från dag till dag. Vilken du än väljer, så lär det bli en bra dag. MYCKET och STARK sol blir det, så smörj ordentligt om ni inte har en grundläggande solbränna innan. Karin med 30 dagar kvar |
|
|||
|
|||
...jag har åkt med den stora båten Xrisovoulanto (?) tvenne ggr till den nordliga spetsen/ön Saria.Det tar några timmar, den stannar till i Diafani, sen tuffar den på och lägger sej sen till ro i en liten vik på Sarias östsida. Där ligger/låg den i ca 3 timmar, och den som ville knallade iväg inåt ön, medans andra passade på att dyka i det mkt klara vattnet.... Rekommenderas!
Mikke |
|
|||
|
|||
Re: Båttur Karpathos
TAck snälla för svar o bra tips! Kalimera med vänner ärfantastiskt
/Emma |
|
|||
|
|||
Precis,tack för alla svar från er Kalimerianer!
|
|
|