|
|||
|
|||
Skiathos!
Tack för alla tips på detta forum. Är på skiathos för första gången just i detta nu. Koukounaris var fint , men det toppades av Tsogria dagen efter. Idag tänkte vi åka till Troulos. Många har tipsat om rest Asprolitos, helt fantastisk mat. Här finns hur många mysiga rest som helst. Oändliga gränder med små mysiga tavernor. Vi är rörande överens om att av det Grekland vi sett hittills är Skiathos klart bäst. Är glad glad för att vi valde att bo i stan. Det är så smidigt att ta bussen 2 € till någon ny strand varje dag. Svåraste är att välja ny strand -
|
|
||||
|
||||
Sv: Skiathos!
Visst är det.
Roligt att ni är så nöjda med Skiathos! |
|
||||
|
||||
Härligt att ni upptäckt min personliga favorit Skiathos. Mitt tips är även testa stränderna på den "nordvästra" sidan av ön, Mandraki (Xerxes), Agistros och Elias. Riktiga strandpärlor.
Fortsätt nu njuta av ön! |
|
|||
|
|||
Så roligt att ni trivs så väl!
Vi åker snart dit för fjärde gången och tredje sommaren i rad. Delar Buckskins uppfattning om Elias och Mandraki. Hoppa av vid hpl 24 och traska genom den fina pinjeskogen till dessa fina stränder. Agia Eleni är också trevlig (ungefär som Banana, men utan trängsel) och undanskymda Abelakia mellan Banana och Koukanaries är ytterligare en favorit. Prova gärna restaurangen Paraxenos, som ligger in på en gård ett stenkast från Papadiamantinis (sväng vänster vid ett gyrosställe halvvägs upp från hamnen) |
|
|||
|
|||
Åh vad glad jag blir att höra att ni trivs i "mitt" paradis . Längtar så enormt mycket hem till "extra morfar Yannis" nu. Den 27/7 bär det i väg, endast 8 veckor kvar!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Banana beach är faktiskt helt ok också för en dag. Det är kul att se scenförändringen från tidig förmiddag till sen eftermiddag (vi brukar åka därifrån vid tre, halv fyra). Det är som natt och dag med allt folk som kommer efter lunch. Åh, nu längtar också jag till Skiathos men först ska vi båtluffa en sväng. Skiathos blir i så fall första veckan i augusti. Jag hade länge en princip att inte åka till Grekland i augusti, men den ändrades för några år sedan. Celbe |
|
|||
|
|||
jag kom från Skiathos i lördags efter en underbar vecka (som vanligt)...Nu e det dax att planera nästa resa dit,i sept hoppas jag det bär av igen!!! Kul att så många upptäcker min,våran,fantastiska Ö...
|
|
|||
|
|||
Åh, nu längtar jag ännu mer. Var det sig likt? Har turisterna börjat komma? Mkt som slagit igen?
|
|
|||
|
|||
Ja allt var sej likt....underbart!! Inte lika mycket turister som på "sommaren" kan jag tro,men för mej som brukar resa dit i mitten på Maj var det ganska många flanörer på Papadiamantis på kvällarna!! Gyrosen på "No name" lika god,priserna samma....Åhhhh nu längtar jag igen
|
|
|||
|
|||
Sjuk av längtan nu... 13 augusti är det min tur
K |
|
|