![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Jag, min dotter och min brorsdotter ska snart åka till Kreta och vi har hört att det ska finnas utomhusmarknad i Chania. Vet någon var den finns samt öppettiderna? Hälsningar Nettan |
|
||||
|
||||
![]()
Det finnes i alle fall to slike markeder i Chania. Lørdagsmarkedet tror jeg er det største, i Minoos-gaten, som man finner hvis man går østover hovedgaten fra den store markedshallen.
Torsdag er det marked i gaten ved det utendørs svømmebassenget nær fiskehavnen i Nea Chora, som man finner ved å følge kaien vestover fra havnen. Det skal finnes flere andre markeder også lengre inne i byen, men jeg har ikke vært der. Hotellene kan sikkert gi informasjon. Det kan hende markedet av og til flytter, uten at jeg vet hvorfor. Lørdagsmarkedet var i en periode for noen få år siden helt inne ved Presidie-plassen, mens Nea Chora-markedet i samme periode ikke var der det bruker å være, uten at jeg fant ut hvor det hadde gjemt seg. |
|
||||
|
||||
![]()
Jodå. I Nea Chora är det marknad varje torsdag. Vi bevistade sagda marknad i förmiddags. Bilder och rapport finns att läsa i Arne och Birgittas hörna, 6 Juni, second opinion.
I Chania är det marknad varje lördag. Marknaden hålls just bortom den gamla fina saluhallen. Här i Nea Chora startade kommersen redan vid sjutiden på morgonen och avvecklades vid tvåtiden på eftermiddagen. Mera troligt gälla samma tider även inne i Chania. Arne och Birgitta Direkt från solig balkong i Nea Chora |
|
||||
|
||||
![]()
På onsdagar håller marknaden till i Botsari-området som ligger i kvarteren bakom busstationen. Öppnar tidig mogon och håller på till lunch ungefär.
// Malin |
|
|||
|
|||
![]()
Lørdagsmarkedet i Minoos åpner tidlig, rundt kl 07:00 og avsluttes rundt kl 13:00. Det er et kjempeflott marked - absolutt verd et besøk!
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för alla svaren!
![]() Längtar till vi är tillbaka på underbara Kreta! |
![]() |
|
|