Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej då, nu åker vi

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-09, 22:47
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013
Standard Nu är det snart dags...

Imorgon kväll går flyget och sen landar jag på Santorini så småningom.
Därifrån till Amorgos via Naxos och sen till Folegandros.

Har åkt på en redig förkylning men hoppas att ouzo, sol och grekiska apelsiner gör mig frisk på nolltid.

Det ska bli otroligt kul och spännande. Framför allt ska det bli roligt att återse Santorini och Thira. Ska försöka hitta mitt gamla jobb där (som nu flyttat ned en våning från calderautsikten). Men även Amorgos med sin historia som exilö under juntan etc.

Det är lustigt hur man förändras med åren i sitt sätt att resa. När jag luffade runt i Europa och Grekland då jag var hm...något yngre än vad jag är nu (bara något alltså) så sov vi på stränder, packningen bestod av typ en bikini och underkläder. Pengar var väl inte så viktigt då man kunde ta ett jobb någonstans längs med vägen.

Denna gång har jag t.o.m packat ned en vattenkokare och en påse med snabbkaffe =)
Två par badskor ligger så prudentligt nedpackade (för TÄNK om jag skulle kliva på en sjöborre på Agia Anna på Amorgos?) bland resten av 10 burkar solkräm, plåster, huvudvärkstabletter etc. Allt sorterat i olika små påsar i resväskan. Det är en viss skillnad från förr vill jag lova.
De resor jag gjort till Grekland däremellan har varit med charter och då har jag inte behövt tänka alls nästan vad gäller packning.

Det ska bli oerhört spännande att se vad jag nu kommer tillbaks till. Hur krisen påverkat människor och hur stora de "turistiska" förändringarna är på Santorini. Fast vad som aldrig kan förändras där är nog vad som egentligen betyder mest för mig. Vulkanen, ö-borna, månen över calderan och den där speciella energin som finns på ön, den man liksom aldrig riktigt kan sätta fingret på.

Vill passa på att tacka er för all info jag fått genom forumet, ni har verkligen varit till stor hjälp. Ha två fina veckor nu, så ska jag försöka knpa ihop ett resebrev då jag kommer hem.

Ps...Säg till om ni vill att jag ska hälsa Amorgos eller Folegandros något särskilt
Svara med citat
Gammal 2013-06-09, 22:52
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009
Standard Sv: Nu är det snart dags...

Denna gång har jag t.o.m packat ned en vattenkokare och en påse med snabbkaffe =)
Två par badskor ligger så prudentligt nedpackade (för TÄNK om jag skulle kliva på en sjöborre på Agia Anna på Amorgos?) bland resten av 10 burkar solkräm, plåster, huvudvärkstabletter etc. Allt sorterat i olika små påsar i resväskan. Det är en viss skillnad från förr vill jag lova.

Monica
Svara med citat
Gammal 2013-06-10, 06:13
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Ha det bra Thira på din resa. Det ska bli spännande att höra om du kände igen ditt Santorini.
Svara med citat
Gammal 2013-06-10, 08:02
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Ha det helt underbart
Birgitta
Svara med citat
Gammal 2013-06-10, 09:56
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Ps...Säg till om ni vill att jag ska hälsa Amorgos eller Folegandros något särskilt
Hälsa båda öarna från mig. Till Amorgos får du gärna ge en kram.

Jag ser fram emot ett resebrev.

Trevlig resa!
Svara med citat
Gammal 2013-06-10, 10:20
Malina Malina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Stora kramar till öarna!!
Svara med citat
Gammal 2013-06-10, 11:09
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Trevlig resa!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:42.