|
|||
|
|||
Tips på enklast resväg från Rafina till flygplatsen
Någon som har info om hur man lättast tar sig från Rafina till flygplatsen.
Kommer dit runt lunch, hört att det ska gå bussar. // Andros |
|
||||
|
||||
Re: Tips på enklast resväg från Rafina till flygplatsen
Det går bussar från hamnen.
Enkelt o smidigt. // KR |
|
||||
|
||||
Sv: Tips på enklast resväg från Rafina till flygplatsen
Det var väldigt snabbt och smidigt med buss Har för mig att dom går en gång i timmen och kostar ca 3 euro
Riitta |
|
|||
|
|||
Det är absolut bäst med buss..tar ca 30 min till flygplatsen, ibland 40 beroende lite på vilken väg just den bussen tar. Vi har åkt 2 olika rutter. Att ta taxi just den sträckan tycker inte vi är värt priset
Busshållplatsen är nere på hamnplan där även bussen till Aten går, men det är den till Airport ni ska ta... Har ni gott om tid till ert flyg, kan jag rekommendera att äta lunch på torget ovanför hamnen. Där finns flera tavernor och den med gula,röda, vita och blå trästolar på höger sida av torget när man har hamnen i ryggen har väldigt god mat. Lissi |
|
|||
|
|||
I juli kommer vi ha ca 7 Tim från det att vi landar på flygplatsen till färjan går fr Rafina t Naxos (kl 10-17)Med tre barn mellan 12 och 5 år tar vi tacksamt emot tips på vad vi kan göra dessa långa varma timmar.
Åsa |
|
|||
|
|||
Det finns ju en strand i Rafina där ni kan tillbringa tiden. Hur stranden är vet jag inte men där är alltid folk. Även några hållplatser innan när ni kommer med bussen från flygplatsen finns strand och tavernor i Artemisia. Där har jag badat när jag övernattat på hotel Peris i Luotsa. Sen är det ju lätt att att hoppa på en ny buss.
Lissi |
|
|