![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Var är vi nu?
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Karpathos, vad nu orten på västkusten heter minns jag tyvärr inte...
|
|
||||
|
||||
![]()
Absolut inte Karpathos
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Agia Pelagia på Kreta
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kan det vara Egina
![]() //maji ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Men hu så mycket folk! Den stranden skulle jag gå iväg ifrån så snabbt jag kunde och försöka hitta en trevlig taverna uppe bland gatorna.
Ag. Nikolaos på Kreta?? Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Hu. Ja, där skulle jag vända direkt! Om det är på Kreta finns det mysigare "byar".
![]() Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Agia Marina på Egina?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Inte Kreta. Inte Kreta. Inte Kreta. Det har du rätt i. ![]() Rätt! Grattis! Ännu mera rätt! Grattis! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
...och nu tappade man ju nästan lusten att åka till Egina om det ser ut så överallt
![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Saroniska öarna vore kul att se en gång till. Det kanske inte har ändrat sig så mycket sen jag var där för 13 år sen. Lissi |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Vi var på Egina för ett antal år sedan bara 2 nätter innan vi skulle vidare. Det är en av 2-3 öar som jag spontant känner att jag aldrig mer vill besöka. Detta var i september och Agia Marina var inte så fullknökat som på Jannes bild men nej det var inget för oss. Den där goa känslan som man får på de flesta platser infann sig aldrig. Kanske att alla skällande och lösspringande hundar ![]() //maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg var i Agia Marina for rundt 25 år siden, da så det ikke helt slik ut. Men jeg husker at vi danset på bordene på en taverna i vannkanten der! :-)
|
|
||||
|
||||
![]()
Här hann jag inte med i svängarna. Gåtan var löst innan jag såg den. Agia Marina är ju lite hemmavid för oss efter många besök där. Blir därför lite nyfiken. Vi har mest varit där i maj-juni och september, men inte ens under chartertiden var stranden så full av folk under de månaderna. Men kanske juli-augusti under charteråren? När är bilden tagen Janne?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hann aldrig se gåtan. Men med facit i hand kanske jag gissat på Agia Marina ... bara kanske
![]() Och inte kan jag minnas att det var så packat på stranden ... Men minnet sviker ibland. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag var där i maj -85 . Minns då vi kom ner mitt i natten - gräslig överfärd med båt - och möttes av en norsk reseguide som jublade: Bobbysocks hade vunnit schlager-VM.
|
|
||||
|
||||
![]()
Snabbkollade bilden igår och tänkte att ser bekant ut, men var? Min trögtänkta hjärna klarade inte snabbt av att fatta att det var Agia Marina på Egina, trots att jag var där i juni 2011!
![]() Det var nämligen folkmängden som inte alls stämde. Det var väldigt lite folk överhuvudtaget. På veckoslutet var det mera folk på stranden när folk från Aten kom dit. Men det såg trots allt inte ut som på Jannes bild. Verkade inte alls finnas charterturister i Agia Marina. Det som var påtagligt var att det var så liiite folk där! Trivsamma tavernor på stranden som hela tiden var så gott som tomma. Så om man tänker på att resa till Egina så behöver man inte avskrämmas av att det skulle vara fullt av turister där. Åtminstone var det inte så 2011. / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej.
Var till A.M fredagen 7.e juni. A.M kändes folktomt, många affärer har slagit igen, och det ser inte rikgtigt så gemytligt ut Man kan undra hur A.M's framtid slutar. Det var riktigt synd att se.... hoppas att den dagen inte speglar vad som kommer att hända. Vänligen, U |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Var meningen att vi skulle dit i år, men av olika anledningar blir det kanske inte förrän till nästa år. Tankarna går till våra vänner där. Eftersom Agia Marina sedan åtskilliga år inte har charter så är de extra beroende av grekiska sommargäster som ju fått det knapert efter krisen. ![]() |
![]() |
|
|