|
||||
|
||||
Tallin tips!
Hejsan! Lite Tallin tips!! Tack! Spa, shopping, äta?? mm
|
|
||||
|
||||
Sv: Tallin tips!
Nå, jag utgår från att du ska göra en tredagarskryss till Tallinn. Då anländer du till Tallinn vid tiotiden på morgonen lokal tid och far hem vid pass klockan 18.
Jag föreslår att du redan ombord på fartyget i receptionen inhandlar en rundtursbiljett för sightseeing i Tallinn. Efter rundturen som tar sådär 1,5 timme så kan det vara läge för lunch. I det stora köpcentrat just intill Tallinkterminalen finns en utmärkt matservering där den hungrige för en billig penning kan spisa lunch. Ska du handla starkvaror kan du med fördel inhandla dessa i Wine Store, just mittemot matserveringen. En promenad upp till Gamla Staden tar cirka 20 minuter. Med Taxi kostar det 8 € . Mysiga gränder och torg med vackra byggnader väntar. Den Estniska mörkölen är väldigt god. Smakar särskilt gott på en uteservering sommartid. Arne |
|
||||
|
||||
Tusen tack för tips!! Alltid lika påläst Arne!!! Tusen tack även för mailet!
Ha en skön helg! |
|
|||
|
|||
Det jag saknar mest när jag tänker på Tallinn är medeltidsrestaurangen Olde Hanse i rådhuset mitt i gamla stan. Kan kanske vara lite väl mycket om man bara är där över dan, men kika gärna in och fundera över stället till nästa gång.
En Saku på rådhustorgets uteserveringar räcker bra. Bästa köpråd är linnedukar, stora för festbordet hemma. De kostar en hel del men hemma kostar de en förmögenhet. |
|
|