|
|||
|
|||
Cykla i Paleochora
När vi var i Paleochora över dagen i april för några år sedan,hyrde vi cyklar.
Jag kan verkligen rekommendera detta! Vi hann med att cykla bl.a till den underbara Inidri-stranden( eller Anidri - kommer inte ihåg)... och lite till.Paleochora är väldigt cykelvänligt.Inte särskilt backigt och mycket vackert att se! |
|
|||
|
|||
Sv: Cykla i Paleochora
Tackar för informationen.
Med cykeln ser man så pass mycket mera än att köra bil. Och om man promenerar så hinner man inte se så mycket. |
|
||||
|
||||
Gissa då hur det är med motorykel! Prestationsfritt färdmedel. Du når fler platser och kan färdas mycket sakta också. Helt överlägset: kostar mer och luktar godare och den hörs på tillräckligt bra avstånd.
Du svettas inte heller - du har fått semester! xenos, den moderna Hermes! |
|
||||
|
||||
Har inte cyklat där, men sett många som gör det. Håller med dig om att det är ett perfekt resmål om man vill cykla. Finns ju många fina stränder på bekvämt cykelavstånd.
|
|
|||
|
|||
Mer sådan information om var i Grekland man kan cykla utan livet som insats eller om det är för bergit.
Vi kan bara rekommendera att cykla i Votsalakia på Samos, andra ställen där vi har varit, har varit för farligt eller för bergit. Jag har hört att på Kos och Naxos är det okey att cykla. Finns det fler ställen? Ps. Vi cyklar året runt här hemma. |
|
||||
|
||||
Kos och Naxos är två mycket bra cykelöar. Paros och Antiparos är två andra.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Naxos tycker jag är kul ö att cykla på, med områden där det inte är alltför backigt för oss som gillar lättcyklat och med riktiga utmaningar för de som vill ha berg att besegra. Där finns ett nät av småvägar, ofta lätt labyrintiska, där det går att välja alternativa vägar för att komma till samma mål. På våren kan det vara bra att veta att en del låglänta småvägar kan vara bitvis översvämmade så att det behövs båt för att komma vidare ! Oavsett var man cyklar är ett tips att ta med några elastiska remmar att spänna fast packning med, då det ofta saknas både pakethållare och cykelkorgar. Våga |
|
|