Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-08-06, 21:57
Jögge Jögge är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011
Standard Båtförbindelser mellan Naxos-Santorini

Hej!

Vi flyger med Apollo till Santorini den 7/9 och funderar på om vi ska åka med Apollos båt eller ta Blue Star Ferries till Naxos. Är det någon som vet om Apollo har samma lilla båt som förra året? I så fall lutar det åt att åka med Blue Star...

Sen ska vi tillbaka från Naxos till Santorini lördagen efter, den 14/9. Vi behöver vara på flygplatsen senast vi 10-tiden på förmiddagen, och jag ser bara två alternativ:
1. Åka med Blue Star på fredagen och ta en övernattning på Santorini
2. Åka med Apollos båt som avgår tidigt på lördagsmorgonen

Eller finns det någon annan båt att åka tidigt en lördagsmorgon? Jag har sökt men inte hittat. Det vore skönt att slippa ett nytt boende bara för en natt men samtidigt verkar inte Apollos båt så rolig, särskilt om det blåser lite.

Hälsningar Jögge
Svara med citat
Gammal 2013-08-08, 16:39
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Båtförbindelser mellan Naxos-Santorini

Hör med Apollo vilken båt de använder. Jag hade nog åkt valt en övernattning på Santorini, då får ni se en ö till, och kommer utvilade till flygplatsen.
Svara med citat
Gammal 2013-08-09, 08:44
Buckskins avatar
Buckskin Buckskin är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Apollo använder sig fortfarande av "lilla" Alexander (som jag tror båten heter), och jo, hon kan vara lite stökig när det blåser. Hade dock angenäma resor med henne i Juli, både till och från Naxos.
Ha en underbar resa!
Svara med citat
Gammal 2013-08-11, 11:12
Jögge Jögge är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Tack för era svar, det lutar åt att vi tar en övernattning på Santorini och åker med Blue Star.

Hur är det med att boka biljetter och hämta ut de i hamnen på Santorini? Jag har läst flera olika trådar här på forumet, men har ingen klar bild av vad som gäller. Frågan är alltså om man kan hämta ut bokade biljetter en lördagseftermiddag i hamnen och slippa åka till Fira?
Svara med citat
Gammal 2013-08-17, 17:00
Christer Andersson Christer Andersson är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Förra året vi åkte i slutet av augusti och var ett större sällskap så hade vi köpt biljetterna i förväg och hämtade ut dem i hamnen på lördagen utan problem. I år åker vi själva lördagen den 24 augusti ifrån Göteborg till Naxos och förbokar inga biljetter utan köper dem på Blue Star kontoret i hamnen. Är ni många i ett sällskap och skall köpa biljetten över disk är det en fördel att texta era namn på ett papper i förväg eftersom alla namn skall matas in i datorn av dem som säljer biljetten. Trevlig semester.
Svara med citat
Gammal 2013-08-19, 14:00
anngottfrids anngottfrids är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2013

Vi ska flyga från Santorini den 5 oktober och jag hittar inga båtar som går tidigt från Naxos, kan det va så illa att det inte går några båtar förrän 1255 på lördagen, eller har inte alla båtar kommit upp på tidtabell än? Flyget går 1350. Måste jag alltså boka transfer med apollo för att komma med planet?
Svara med citat
Gammal 2013-08-19, 15:26
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: jul 2010

Citat:
Ursprungligen postat av anngottfrids Visa inlägg

... kan det va så illa att det inte går några båtar förrän 1255 på lördagen...
Det kan det...

Oktober er jo sådan lidt off season, og flere af de hurtigfærger du ser sejle om morgenen nu, stopper sikkert i løbet af september.

Derefter hedder det Blue Star færgen kl. 12:55, plus evt. andre regulære færger og kanske en enkelt hurtigfærge hist og pist.

Alternativet til at booke transfer hos Apollo, er at sejle til Santorini om fredagen og tage den sidste nat på et hotel dér.

Senast redigerad av larvih den 2013-08-19 klockan 15:31.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:17.