|
|||
|
|||
Kul bad
Hej!! Måste hitta något ställe att åka till som har kul bad med stora, ja i alla fall vågor.....mycket viktigt för barnen, samt lite "glömt", viktigt för mig... Finns detta att finna i Grekland, och i så fall VAR???
|
|
||||
|
||||
Sv: Kul bad
Hm, i somras hade vi några dagar med rätt höga vågor på Naxos, ag. georgios stranden, men det var bara för att det blåste riktigt mycket.
Annars har jag minnen från när jag var liten och vi var på Ios. Mylopotas hade så höga vågor den dan att min kusin som var 9 år inte kom ut i vattnet utan hela tiden spolades upp på stranden. Men ja, det var nog för att det blåste rätt kraftigt då med.. //Elsa |
|
|||
|
|||
Ok!! Ja, höga vågor utan dåligt väder är kanske svårt att hitta..Får kanske tänka om!! Tack ändå...När var du på Naxos? Är det i Juli det blåser som mest?
|
|
||||
|
||||
Jag var där hmm, från 11 juni-28 augusti och det var nog allra högst vågor runt den 15 juli och några dagar frammåt tror jag, sen var det lite vågor av och till men det var då dom var som roligast
nackdelen är ju att den stranden är så långgrund, fast jag "hängde" mer åt "det mindre långgrunda hållet", och det blir väldigt skitigt i vattnet av att det dras in massa tång och dylikt... //Elsa |
|
|||
|
|||
Oj, vad länge..Tror inte det blir Naxos..får hitta något annat!! Verkar inte kul med så mycket tång och så..Tack!!
|
|
||||
|
||||
Citat:
På Windy beach är det inte ovanligt med höga vågor. Se bild nedan: |
|
|||
|
|||
Windy beach verkar ferfekt!!..för barnen..Jag hade kanske tänkt något mera "glömt" ställe än Rhodos..Kan det finnas, med vågor..? Fick ett förslag på Karpathos, längst ner, bland vindsurfarna..Är det någon som varit där? Det är kanske för mycket håll-i -gång?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
Är det västra stranden på Rodos alltså, Janne? Varje gång jag åkt förbi den med taxi på väg till eller från flygplatsen - och det är många gånger - så har jag undrat över om där över huvud taget är badbart. Där är väl alldeles för mycket vågor för barn?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Elisabeth o jag var på ett ställe nära flygplatsen sept 2004 o där blåste det alldeles förskräckligt.Fast vi väntade ju bara på en flygavgång så det gjorde inte såå mycket.Cia |
|
||||
|
||||
Citat:
FAST - garderar mig nu! Jag vet inte om alla stränder längs den kusten är steniga, men de jag såg var det. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||