![]() |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]()
Var är detta kort taget och vad är det för kultband vi ser på scenen?
(det är avskedskonserten för en av grundarna av bandet, gentlemannen längst till vänster, som sen ersattes av ynglingen längst till höger) |
|
||||
|
||||
![]()
Det är taget i Karlstad, i stadsparken utanför museet. Vilket band det är ser jag inte...
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Återstår då bandnamnet (kan tillägga, även om det knappast är till nån ledning, att jag har sett dom en 10-15 ggr live och att flera av dom gångerna gav mej några av de bästa livemusikupplevelserna jag haft öht) Senast redigerad av Charleston den 2013-08-12 klockan 14:14. |
|
||||
|
||||
![]()
Det kan väl aldrig vara Spotnicks?
![]() ![]() Yanna |
|
|||
|
|||
![]()
Nej, det kan ju inte det...
|
|
|||
|
|||
![]()
Ledtråd:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sten och Stanley
![]() ![]() Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Den var bra! Men tyvärr fel (fast man kan nog säja att du är och nosar på rätta svaret ändå)
|
|
||||
|
||||
![]()
Träd, gräs och stenar.
/Jons |
|
||||
|
||||
![]()
Dublin Fair.
|
|
|||
|
|||
![]()
Inte
Men visst är det legendariska Träd Gräs & Stenar!! Bravo! ![]() ![]() ![]() Fotot är från 2008. Längst t.v. ser man den berömde Bo Anders Persson, som efter denna spelning ersattes av Reine Fiske (numera i Dungen), här längst t.h. Närmast t.v. om Reine (från fotografens håll sett) står Jakob Sjöholm och därefter, i vit hatt, Torbjörn Abelli (som tragiskt gick bort 2010 i följderna av en borreliainfektion). Bakom trummorna kan man skymta Thomas Mer Gartz (som lika tragiskt försvann från jordelivet 2012). Efter Meras bortgång så tror jag att dom la ner verksamheten. Jag är bara så extremt tacksam över att ha fått uppleva detta fantastiska band live ett antal gånger! (nej, jag gillar inte abba...) |
![]() |
|
|