Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-08-19, 16:24
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Hälsningar från Skopelos

Här kommer hälsningar från Skopelos. Vilka härliga dagar jag har. Toppenväder! Bor bra också på hotell Aeolos. Trivsamt hotell med trevlig personal. Ligger i Skopelos stad men lite utanför, ca 5-6 min promenad till centrala delarna.

Solar & badar varvat med utflykter. Var i Glossa idag. Kan säga att här gäller det att gilla trappor. Åt lunch på den restaurang som tipsas om i e-guiden. Wow, vilket ställe! Vilken utsikt! God mat också! Mycket bra service! Ifs de serverar ingen mat före kl.13, men gjorde undantag för mig då jag bara beställde sallad.

Då jag har utsikt över bukten & stan kan man verkligen klocka båtarna till & från Skiathos. I hamnen är det fullt med jetsetare med sina båtar.

Imorgon blir det lokalbussen till stranden Milia. Torsdag har jag bokat in mig på utflykt i "Mamma Mia":s fotspår. Det ser jag fram emot.

Ha det gott!
Svara med citat
Gammal 2013-08-19, 16:52
loliss avatar
lolis lolis är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Sv: Hälsningar från Skopelos

Njut av det underbara Skopelos och livet
Svara med citat
Gammal 2013-08-19, 20:03
Mettes avatar
Mette Mette är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Ha' det godt på Skopelos. Prøv taverna Gialos. Vældig god mad.
Svara med citat
Gammal 2013-08-19, 20:32
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: jul 2010

Skopelos er en rigtig fin lille ø. Ha' det godt.

Svara med citat
Gammal 2013-08-20, 08:44
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag gillade också Glossa och vi åt en riktig solnedgångsmiddag på tavernan. De var så trevliga och mitt då treåriga barnbarn fick speciellt mycket uppmärksamhet. Ägarfamiljerna hde också en liten kille som var där. Du kommer att få en toppenvecka på Skopelos. Ön har hamnat högt upp på min favoritlista även om den inte hamnar högst upp. Om du har möjlighet kan jag rekommendera en tur till något av klostren ovanför Skopelos stad. Underbar utsikt och rofyllda innergårdar med vackra växter.

Eva
Svara med citat
Gammal 2013-08-22, 16:03
inhas avatar

TIPS!!

Jag tipsar gärna den arrangerade rundturen filmen "Mamma Mia":s fotspår. Du får möjlighet att se ön & det är oxå kul att se inspelningsplatserna. Boka in utflykten tidigt då den är populär. Det är värt sina 30€.

Utöver inspelningsplatserna får du grekisk historia, samt tips att tänka på & göra på ön.

Jag åkte turen idag & är jättenöjd.
Svara med citat
Gammal 2013-08-22, 19:23
theresa theresa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Re: Hälsningar från Skopelos

Var bokar man den?

kul att höra att du har det bra, är fortfarande lite besviken över att vi inte kunde åka samtidigt men som sagt det kanske vi kan ordna till sommaren 2014
Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 09:34
inhas avatar

Standard Sv: Re: Hälsningar från Skopelos

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
Var bokar man den?

kul att höra att du har det bra, är fortfarande lite besviken över att vi inte kunde åka samtidigt men som sagt det kanske vi kan ordna till sommaren 2014
Guidade turen bokas hos Dolphins på plats på Skopelos. Väl värt sin tur. Boka direkt när ni kommer, för turen är populär.

Det hade verkligen varit kul att åka tillsammans. Dick fick jag tvär-nej till att ändra vecka, så jag kunde åka 24:e ist för 17:e. Som du skrev får vi satsa på resa 2014. Vilket jag ser fram emot.

Jag hoppas att nu åker (trots getingar) & får en fantastisk resa.
Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 09:38
theresa theresa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Re: Hälsningar från Skopelos

Tack för det tipset dit borde vi väl hitta.

Vi åker, trots getingar nedräknaren står nu på 20h, vi åker mot Arlanda kl.23 i kväll.....så inte långt kvar nu
Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 09:40
inhas avatar

TIPS! 2

Då det inte finns fina stränder vid Skopelos stad, tipsar jag om att ta lokalbussarna till de olika stränderna som finns på öns västkust. Dyraste biljetten kostar 4,80€ per person & resa.

Kastani var en populär strand & väldigt omtyckt. Milia & Panarmos lika så.
Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 09:45
inhas avatar

Standard Sv: Re: Hälsningar från Skopelos

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
Tack för det tipset dit borde vi väl hitta.

Vi åker, trots getingar nedräknaren står nu på 20h, vi åker mot Arlanda kl.23 i kväll.....så inte långt kvar nu
Jag förstår nedräkningen.

Ni kommer hitta Dolphins kontor. När ni kliver av båten i Skopelos stad så har ni stanframför näsan, då ligger Dimhöins kontor till vänster en bit längs med hamnpromenaden. Annars fråga lokalbefolkningen för de vet. Ni kanske möts upp av blonda danska Mette som jobbar på Dolphins. Hon står vid båten när anländer Skopelos.
Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 09:49
Eva Ls avatar

Citat:
Ursprungligen postat av inha Visa inlägg
TIPS! 2

Då det inte finns fina stränder vid Skopelos stad, tipsar jag om att ta lokalbussarna till de olika stränderna som finns på öns västkust. Dyraste biljetten kostar 4,80€ per person & resa.

Kastani var en populär strand & väldigt omtyckt. Milia & Panarmos lika så.
Vi gillade Stafilosstranden också som bara ligger 4 km från stan. Tavernan ovanför severade riktigt bra mat. Enkelt att ta sig dit även de dagar vi inte hyrde bil. Jag åt bland annat en fantastiskt god geträtt där. Vi gick en promenad från den stranden till nudisttranden som ligger ganska nära men där var vågorna för höga.

Eva
Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 15:20
inhas avatar

Imorgon är det resdag hem till Sverige igen. Kl.07.15 går båten från Skopelos till Skiathos. Sen blir det nog några timmars väntan till själva flyget. Även om man landar vid 14-tiden i Sverige, så är det ändå en lång dag.

Veckan på Skopelos har varit mycket bra & jag är jättenöjd. Nästa resa till Grekland hoppas jag blir en båtluff på 2-3 veckor.
Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 15:34
Eva Ls avatar

Så såg vår resdag också ut förra året. Vi gick från hotellet vid 6-tiden och åkte buss till Agnondas varifrån färjan till Skiathos gick. Blev en ganska lång dag eftersom vi sedan skulle vidare med inrikesflyget till norrland. Tiden på Skiathos fördrev vi med att äta en lång frukost och titta oss omkring lite. Trodde att vi skulle ha mer glädje av timmarna där vid ankomst och hemresa men det kändes mer som en transportsträcka som man skulle ta sig igenom.

Roligt att du är nöjd med din resa. Skopelos har så mycket att erbjuda men nackdelen är ju att det är en bit till stränderna.

Eva
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:15.