|
||||
|
||||
underbart väder
Vi har det så fantastiskt fint här vid norrlandskusten med ljuvlig sensommarvärme och ca 20 grader. Just nu gör det inget att det inte blev någon Greklandsresa när vi har det så fint här hemma. Skogen doftar fint och sjön går faktiskt att bada i. Tar lite ledigt för att kunna kika efter kantareller.
Eva |
|
||||
|
||||
Sv: underbart väder
Plocka kantareller för mig också.
Idag blir det ett par varma kantarellsmörgåsar (inte smörsoppsmackor, soppen gick åt igår). Kantarellerna inhandlade på Bondens Marknad i lördags. Och vilket väder vi har här i Umeå! Birgitta. |
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
Hela Sverige verkar ha underbart väder! Även Kalmar har haft sensommarväder flera veckor nu och jag badar varje dag. 17 grader i vattnet i går och i solgasset vid lunchen ute visade termometern på 25 grader. Dock är ju vinden lite kyligare.
Det har varit en fantastisk sommar och nu förlänger vi den med 2 veckor i Grekland i september och nästan en veckai Spanien i oktober. Sen ska man väl stå ut med vintern också Lissi - som just nu har morotsbröd med pumpakärnor på jäsning. Jag bakar med ett av barnbarnen. |
|
||||
|
||||
Ja augusti har varit en helt otrolig månad. Juli var faktiskt sämre bitvis här i norr men så hade vi ju en riktig värmebölja redan i maj. Låter härligt att baka med ett barnbarn. De små brukar ju gilla doften av nybakt.
Eva |
|
||||
|
||||
Vädret är fortfarande alldeles galet bra. Så här såg det ut på vår strand idag. Folk badar fortfarande.
|
|
|||
|
|||
JA det är fantastiskt! Vilken underbar bild Janne..
Fortfarande varje morgon vid 7-7.30 går jag min långa morgonrunda på 50 minuter runt Kalmars fjärdar och rundan avslutas alltid med nakenbad vid Kalmar Kallbadhus. Då är jag helt ensam att simma med Kalmar Slott framför mig...Vattnet oftast spegelblankt och på morgonen ca 18 grader varmt. Idag blev det kvällsdopp också och i veckan som gått har det även blivit en simtur vid lunch! Det är ju perfekt att bo mitt i stan och bara ta sig en promenad ner till doppet Nu får jag fr o m onsdag byta ut morgonpromenaden i Kalmar mot en lång sådan längs Ag. Fokias på Tinos även den med avslutande bad men då med baddräkt på, nära Nikoletas. Det känns ju inte på något sätt fel det heller! Sen fortsätter badandet hemma tills badstegen tas upp i oktober nån gång och då är det kanske bara 12 grader i vattnet, precis som när vi började bada första veckan i juni. Lissi - som absolut inte vantrivs som pensionär! Senast redigerad av Lissi den 2013-09-08 klockan 19:11. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
Det förstår jag.
|
|
||||
|
||||
Vilken fin bild du målar upp av dina morgonpromenader. Lisa!
Och morgonvandringarna på Tinos låter härliga. Hälas Nikoleta. Birgitta. |
|
||||
|
||||
Även här i norr badar människor än i sjön i närheten av där jag bor. Kanske badar de i havet också men det har jag en bit bort. Jag cyklar förbi många som promenerar vid sjön varje morgon och en hel del är nog pensionärer som dig Lissi varav många verkar gå hela vägen runt på cirka en mil. Värmen vi upplevt i helgen var helt otrolig med ca 23-24 grader på lördagen. Även idag ser det ut att bli en solig och varm dag.
Eva |
|
|