![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej på er
Årets resa bokat det blir en vecka i år 18-25/11. Det är inte lätt att få ledigt från jobbet. Vi blir 3 st som åker jag, min svåger och en arbetskamrat som nyligen fått pension. ![]() Det ska som vanligt bli härligt att få komma iväg. Plocka oliver, träffa dessa underbara Greker äta mat och dricka det lagom sura vinet ute i olivlundarna lolis |
|
|||
|
|||
![]()
Så härligt det låter!
Tänk att Du gör detta varje år. Jag såg just i vår lokaltidning idag om Villa Olivia i Kalamataområdet som anordnar temaveckor med olivplockning. Men det är naturligtvis härligare att återkomma till vänner för plockning. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har bott för några år sen i en liten by Kombi alldeles nära Villa Olivia. Olivalundarna där är fantastiskt fina med djupa raviner och sandstränderna härliga.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Välkomna hit till Peloponnesos vid juletid för att plocka oliver !! En oförglömlig upplevelse,det lovar jag;-)
|
|
||||
|
||||
![]()
Det är ju en AI resa allt ingår mat, husrum, dryck och en och annan glad olivplockare efter lunchen. Sång och spontan dans det är kanske vinet som har gjort en viss verkan.
![]() Anneli tyvärr ska jag till Kina vecka 51-52 och jobba. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Vistelse på VillaOlivia kan varmt rekommenderas för den som tycker om att ha en lugn och skön semester. Även om man inte åker i skördetid är det underbart där i olivlundarna. Och den härliga stranden är inte långt borta, bara nån minuts promenad. Inger |
|
||||
|
||||
![]()
Hej på er.
Snart är det dax bara så ni vet. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()