|
||||
|
||||
Strejker hit och dit...
Inte nog med att Grekland varnar för generalstrejk... Nu varnas det även för strejk på Sveriges flygplatser den 18 september... Menzies Aviation som jobbar med incheckningen på Arlanda och Landvetter. Även Post Nord och Bring Citymail ska strejka.
Är det inte meningen att vi ska åka till Kalymnos? Man kan ju börja undra!? Måtte det lösa sig! Vår enda vecka i Grekland och på Kalymnos i år är SÅ dyrbar för oss! /Eva |
|
|||
|
|||
Sv: Strejker hit och dit...
Jo visst är det surt med strejker, men tyvärr något vi får vänja oss vid, vi som åker till Grekland. Vi är ju redan nere när strejken ev blir men skulle byta ö den 19:e. Men båtarna mellan öarna är troligen inte drabbade denna gång enligt öborna. Hoppas det löser sig för er. Jag kan lätt förstå oron!
Lissi |
|
||||
|
||||
För nån dag sen skulle jag köpa båtbiljetter med BS Delos från Naxos till Santorini den 13 september. Nej, det gick inte, det hade aviserats om strejk på BSF just den dagen. Andra bolag var dock inte berörda, men med sämre tider för oss.
|
|
||||
|
||||
Citat:
/Eva |
|
|||
|
|||
Menzies Aviation är bara ett av fyra handlingbolag på Arlanda som tar hand om marktjänster för flygbolagen.
Om du reser med ex. ThomasCook, TUI eller Novair, så är det inga problem. Då tar mina arbetskamrater hand om dig och ditt bagage. Själv så njuter jag av den grekiska maten på små kykladerna, när dom jobbar.. //Bo-Erik// |
|
||||
|
||||
Tack för det svaret Baakem, det låter bra! Bara jag kommer ner till Grekland så är jag nöjd Hur det blir med hemresan återstår att se, men jag gråter inte om jag blir kvar...
Helena S - som åker på torsdag, tjohooo |
|
||||
|
||||
Citat:
YES! YES! YES! Vi flyger med Novair! Vilken lycka! Tack, snälla du för att du lindrade min oro! Då kommer vi i alla fall iväg... Kan du ta hand om eventuell strejk i Grekland också? /Eva |
|
|||
|
|||
Hehe aj då kan det bli mer strul med hemresan då, ev generalstrejk i Grekland och så iaf när vi checkade in så var Menzies handling agent för Swiss, och de antar jag de är även på hemresan
|
|
|