![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tror det var ett jordskalv här på Kefalonia för ca 25 min sedan 19.45 (grekisk tid)... lite skrämmande då allt bara skakade, varade säkert bara några sekunder men kändes längre. Mannen i receptionen sa att det är vanligt här men inte på sommaren utan mest vintertid. Kommer från Italien och Vesuvius (vet ej hur det stavas riktigt) då de ligger i samma linje som Kefalonia...
![]() ![]() Simetra ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, alltså det var ett jordskalv... jag inte bara tror det utan fick det bekräftat av mannen i receptionen... frågade om det skulle komma mer... You never know, sa han då
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
På Kreta var det 5.1 i förrgår, men jag märkte inte av den, men har känt av andra! Det är ofta jordbävningar i Grekland!
|
|
||||
|
||||
![]()
Ni hade en på 3,9 där men inget farligt. Vi lever med jordbävningar året om här..
|
|
||||
|
||||
![]()
Länge sen man hörde av dig Yanna!Är allt ok!
|
|
||||
|
||||
![]()
Det stämmer säkert. Vi upplevde ett litet jordskalv på Lefkas i juni. Det ruskade till ordentligt i huset. Inget ovanligt på dom Joniska öarna
![]() Det starkaste jordskalvet vi känt av var på Santorini 2008. Det var på 6,3. Fast då låg epicentrum vid Rhodos. Deia ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Allt är okey med mig, Annelie! ! Hoppas det är detsamma med dig!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Bra att höra! Här är allt bra också,tycker hösten nästan har kommit.Lite kyligare kvällar redan ;-)
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
PANAKAKIS |
|
||||
|
||||
![]()
Magnitud 4,5 närmare bestämt, men det låter ju inte som ngn större skillnad direkt...
![]() Ja Panakakis, vet att många som befann sig på marknivå nästan inte kände av detta skalv alls... men några våningsplan upp skakade det till rätt så rejält vill jag lova ![]() Simetra ![]() |
![]() |
|
|