|
|||
|
|||
Stenar, klippor, formationer, bad
Hej,
Jag är på väg till Chaniakusten och västra Kreta om en månad. Jag är ute efter klippbad med klart vatten där det kan vara bra att också snorkla. Kommer troligen att hyra bil så jag kan ta mig till lite avlägsna ställen också. Ge mig tips! Har ni några bilder så uppskattas det extra mycket! Tack! |
|
|||
|
|||
Sv: Stenar, klippor, formationer, bad
Ingen som sett några fina klippor på västra Kreta eller vid Chaniakusten?
|
|
|||
|
|||
Jo jag har sett många bl a i Agio Apostoli .I första bukten mot Kalamaki finns fina snorkelvatten,med klippor .Hela den udden har klippbad tillgängliga beroende på vindar
|
|
|||
|
|||
Tack Jan! Det är noterat!
Inga andra som sett några fina klippor? |
|
||||
|
||||
Citat:
// Malin |
|
||||
|
||||
I Loutro finns också klippbad och bra ställen att snorkla på.
Loutro. |
|
||||
|
||||
I Plakias, väster om byn, finns en strand med ett rev, som ger väldigt bra snorklingsmöjligheter. Ovanför stranden ligger dessutom ett par fantastiskt trevliga tavernor.
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Åh, tack alla, nu har jag fler ställen att välja på. Loutro ser fantastiskt ut, kan man ta sig dit med bil?
Fler förslag närmare Chania? Har någon varit i Afrata t.ex? |
|
||||
|
||||
LOUTRO är fantastiskt med fina klippor.
Du kan inte ta dig dit per bil. Inga bilar finns i byn och ingen bilväg dit alltså. Du tar dig dit per färja från Chora Sfakia på 20 minuter och kan lämna bilen i Sfakia. Fina klippor finns även där. Du kan även ta bil till till Paleochora, där även där finns klippstrand. Därifrån går färja till Loutro. Vi har gjort färjeresan mellan Paleochora-Souga-Agia Roumeli-Loutro-Sfakia massor med gånger och trivs på samtliga ställen. Du kommer inte att ångra vilket/vilka ställen du väljer, lovar jag!!!! Birgitta. |
|
|