|
|||
|
|||
Before Midnight
Såg i går ovanstående rulle på bio. En hyfsad pratrelationskomedi, eller vad man nu ska kalla det. Det är hursomhelst den tredje filmen i en slags serie, med samma huvudpersoner (och huvudrollsinnehavare, Ethan Hawke och Julie Delpy), där de två tidigare, Bara En Natt och Bara En Dag utspelar sej (och spealdes in) 20 respektive 10 år innan denna.
Vad har nu detta med Grekland att göra? Jo, hela denna tredje film i serien utspelar sej på Peloponessos. Närmare bestämt i trakterna av Kalamata. |
|
||||
|
||||
Sv: Before Midnight
Citat:
Filmen fick betyget 4 i DN. |
|
|||
|
|||
Min husgudsrecensent Sahlin på SVT gav den bara en trea. Själv skulle jag kunna sträcka mej till 3.5.
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Aha, det var intressant. Måste nog se filmen om det dyker upp i min lilla stad.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Den visas i följande städer: Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Uppsala, Helsingborg, Västerås, Umeå, Örebro, Norrköping, Linköping, Gävle, Karlstad, Sundsvall, Östersund och Båstad. Sevärd om man sett Before sunrice och Before sunset. Kan säkert ses fristående men det kan jag inte bedöma. Jag har sett alla. Det unika är att Ethan Hawke och Julie Delpy medverkar i alla filmerna med 9 års mellanrum. Vem vet om det dyker upp en fjärde efter 9 år? |
|
||||
|
||||
Jag har också sett dem alla, den första är nog den bästa, alldeles härlig !
Delby och Hawke har sagt, säkert humoristiskt betonat, att det knappast ska komma den fjärde! Men vem vet, kanske dom ska tillbringa sina pensionsdagar i Grekland ? Tyvärr ska jag inte hinna att se DEN filmen! |
|
||||
|
||||
Before Midnight har jeg også set. Desværre var det slet ikke en film for mig. Jeg fandt det meget uinteressant og med alt for megen dialog. Grunden er sikkert, at jeg er et helt andet sted i livet, end hovedpersonerne er...
|
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
jag skulle vilja se de andra två filmerna som kom först. vad hette dem??
|
|
|||
|
|||
Bara En Natt (Before Sunrise) resp Bara En Dag (Before Sunset)
|
|
||||
|
||||
Before Midnight är nominerad till en Oscar i bästa manus efter förlaga.
|
|
||||
|
||||
Såg just filmen. Jösses, min tanke: varför resa till Grekland och gräla så mycket? Skulle gärna ha sett mera av härliga Peloponnesos i stället.
/ Anne |
|
||||
|
||||
|
|
|