|
||||
|
||||
Fototävling 2013 - Kategorier
Nu är det dags att kora årets tre bästa greklandsfotografer här på Kalimera. De tre kategorierna är:
Bästa bild Den här kategorin kanske ger dig prestationsångest, men det ska du absolut inte ha. Välj ut en bild som du själv gillar, sedan får vi se om andra gillar den, eller inte. Svårare än så är det inte. Motivet kan vara vad som helst, bara bilden är tagen i Grekland. Möten Här gäller det att använda fantasin. Det kan vara vilket motiv som helst så länge bilden är tagen i Grekland, och att det finns något slags möte med på bilden. Det kan vara människor, djur, båtar, solstolar, eller vad som helst, som möter varandra. Vatten Är det något det finns gott om i Grekland så är det vatten, så motiv lär inte saknas. Det kan vara vilket motiv som helst så länge bilden är tagen i Grekland, och att det finns vatten med på bilden. Det ska bli spännande att se hur ni tolkar denna kategori. Sista dag att skicka in bilder är den 1 november. Läs mer om tävlingen här... |
|
|||
|
|||
Sv: Fototävling 2013
Kul med fototävling !
Undrar över en sak: Det står att bilderna inte får ha varit publicerade någonstans tidigare. Innebär det att jag inte får vara med med bilder som jag visat i min privata blogg ? |
|
||||
|
||||
Ja, tyvärr är det så.
|
|
|||
|
|||
Synd eftersom jag har visat nästan alla mina bästa greklandsbilder i min blogg.
|
|
||||
|
||||
Tycker oxå att det är lite synd, att bilder inte får ha visats tidigare. Man sitter och håller på bra bilder, som man kanske vill tävla med. Slutresultatet blir att man inte publicerar de bästa bilderna alls . Kanske det går att lätta på reglerna?
Kanske därför jag tog beslutet att inte vara med och tävla längre, för att slippa den "pressen". Sen är det väl lite, för att jag vann ett år (oerhört stolt fortfarande!). Man vill ju sluta på topp. Fast jag överväger varje år, att delta igen. /Netwolf |
|
|||
|
|||
Ja det är en tuff regel tyvärr. I de flesta fototävlingar brukar de ha som regel att man inte får ha deltagit med bilden i någon annan tävling.
Jag hade ju tänkt vara med och har för längesedan valt ut de bilder jag tänkte skicka in. Nu kan jag tyvärr inte medverka eftersom jag lagt ut dem i min blogg. Känner mig verkligen besviken. Men regler är regler så det är väl inget att göra åt |
|
||||
|
||||
Menar ni att bilden inte får ligga på t ex facebook? Inte ens om den bara publicerats till "mina vänner"? I sådana fall har inte jag en enda bild att skicka in / Liselotte
|
|
|||
|
|||
Jag kan ändå tycka att den regeln är rättvis! Dvs att alla är anonyma, har man publicerat bilder tidigare finns det ju många som känner igen dom och även vet vem som fotat och på så vis kanske får en hel del kompisröster.
|
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Jag tycker att det är en mycket klok och alldeles självklar regel för mig. Kan väl inte vara något problem att avstå från att publicera tre bilder på Face-Book eller något annat ställe?
Eva |
|
|||
|
|||
Precis min tanke med, de aktuella reglerna måste ju ha funnits i flera år, så spara tre bilder till fototävlingen kan väl inte vara en omöjlighet...alltså om man gärna vill deltaga!
|
|
|||
|
|||
Citat:
Luksusproblem, men likevel... |
|
|||
|
|||
Det är väl ingen som vet vilka bilder som kan tilltala andra! Personligen känner jag att det är en del av "spänningen"! Sen tar jag det inte så allvarligt, bara KUL att vara med!
|
|
||||
|
||||
Men det är ju en TÄVLING, för guds skull! Å tävlar man, ska man vinna!
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi kanske ändrar regeln till nästa år (nu är det för sent) så att bilderna får vara publicerade, men inte på Kalimera. |
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Måste bara säga att jag är mycket nöjd med kategorierna i år. Det har kommit in många spännande bilder, och än så länge är kvalitén högre än på länge.
Forträtt skicka in bilder. |
|
|||
|
|||
Måste bilderna ha tagits i år??
|
|
||||
|
||||
Nej, Meltemi, dom behöver inte alls ha tagits i år. Så börja leta i arkiven!
Birgitta |
|
|