|
||||
|
||||
Mousmoulia-kärnor
Hur gick det för alla som fick Mousmoulia-kärnor av MiKke?
Jag vet att en del fick dem att gro, men tyvärr blev det ingenting av mina. Finns det Mousmoulia-kärnor kvar? Göran "Galen i Makri Gialos" |
|
||||
|
||||
Sv: Mousmoulia-kärnor
Citat:
Ruby |
|
|||
|
|||
Attenzione........
FYI finns det bådde Mousmouila-och Ceratoniafrön quar i skåpet ovanför spisen....hehe......Den väntade fröbrefs-anstormingen hafver(tyvärr) uteblifvit. Rappa peau med eventuella försändelser, ety jag flyr vermländska fädernesjorden samt mitt centrum å Tellus, Lamberget, den 22 april med en VW Scirocco 74:a för att (frhpngsflt) angöra Fam Samuelssons residens å myckelnutsgränd i norra Uddevalla nåra timmar senare....... Ab ovo, Mikke (FröSpr) |
|
||||
|
||||
Det gick väldigt bra med Mousimoulia-kärnorna. Jag har två plantor som jag planterade om i lite större krukor för några veckor sedan. Dom är ca 2 dm höga och ser väldigt välmående ut
Riitta |
|
|||
|
|||
Hej!
Hurhare gått med Ceratonia-fröna??? Nåt grönt som sticker opp?? Mvh, Mikke (KfK) |
|
||||
|
||||
Man får ha tålamod. Det syns ingenting ännu
Lite mer sol och värme behövs nog Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Är det ingen annan som har fått sina kärnor att gro? Ruby |
|
||||
|
||||
Jo jag har ett napp av tja vad kan det vara Mikke 5 av var minst.Cia
|
|
|||
|
|||
Hej på er alla i den lilla tappra frö-skaran!!
Fösöknurå å hålla reda på: Nr 1 :Mousmoulia(Evrotryfobia Japonica el japansk mispel) och nr 2: Johannesbrödsträdet, Ceratonia Siliqua.......Ja har ingen aning om vikka ni menar.. Va ja vet är att Riitta leder mousmoulia-ligan, sen vet ja inge mer....Sen får vi väl se vem som får upp Ceratonian.... Lycka till!! Mikke (KfK) |
|
||||
|
||||
Jag har precis postat ett brev med returkuvert i Mikke, och hoppas att försök skall bära frukt. Apropå frukt, finns det något hopp om sådan eller är det för kallt i Sverige?
Göran "Galen i Makri Gialos" |
|
|||
|
|||
Nja........det verkar kanske vara lite långsökt med frukt, men man ska visst aldrig säga aldrig.....
Kan man få abbellsiner inomhus så.... Mvh, Mikke (KfK) |
|
||||
|
||||
Nu har jag planterat några av de Ceratonia och Mousmoulia-kärnor jag fick av Mikke och hoppas att de ska gro.
|
|
|||
|
|||
Hej!
Soeau bra att dom kom fram..... Var lite uruli,fö kuverte bledde rätt tjokkt.....Var finns ALLA andra Kalimister med gröna fingrar, montreau....dä kan man undra.... jojo......hm.... Lykka till!! Mikke (KfK) |
|
||||
|
||||
Tack Mikke!
Nu återstår bara att hoppas att jag har gröna fingrar. Såg att du far iväg den 22 April, då kommer du väl hem med ännu mer fröer till hösten kan jag tänka Göran "Galen i Makri Gialos" |
|
|||
|
|||
Nu har det första Johannesbrödsfröet dykt ovanför jorden med den gamla frökapseln som en huva. Planterades den 7 mars.
Har provat med att även stoppa ned några Mousmoulia i ett land vid södervägg där jag tidgare haft persikor och nu vindruvor.(nedsågat pga av obotlig sjukdom, men bar mycket frukt). Återkommer om det lyckades om några veckor (nedstoppade 3/4) /anders |
|
||||
|
||||
Grattis! Jag kikar på mina varje dag,men det syns inget ännu
Mousimouliorna växer fint . Dom har fått nya krukor och nytt jord och ser ut att trivas bra Riitta |
|
|||
|
|||
Ni e allt bra goa , ni fem-sex-sju-åtta stykken Kalimister som iallafall skrivit temej och fått frön.....Funkar det inte, så skriv igen......
Själv är jag storlien förvånad, att det är så FÅ kalimister som tagit chansen och får lite frön hemskickade relativt gratis.....nu får ni ta å sherpa er innan dee kört.!!! Ere så svårt å kludda ner min adress på ett kuvert, eller??? Hu kul ere å fixa frön tror ni om ingen(nästan) vill hanåra??? Rykk upperå kommijen nurå!!! Kommer det inga mera frö-brev innan ja stikker 22 april, så legger ja ner frösamlandet.... Nåja, dom Kalimistas som allti steller upp ivåttåtott kan vel maila mej via inbokksen, så får vi se om det finns nåt kulit i fröväg.... Mvh, Mikke Mikael Vendel Lambergsgatan 34 65221,Karlstad (KfK) |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag har beskurit min stora Nerium/Oleander, som ursprungligen kom hit i form av skott från Rhodos för många år sedan, så nu har jag små skott som börjat få rötter. Svårt att skicka med post, tyvärr, men jag delar med mej till mina grannar o vänner i närmiljön. Om någon av er har vägarna förbi så finns kanske något skott kvar. Birgitta, som gillar blomskott o frön. |
|
|||
|
|||
Hej Brige!
Kul med Oleandern att du fått sån fjutt på den!! Det går nog att skicka sticklingar, om du lägger blött/fuktigt hushållspapper runt rötterna och stoppar in hela bibban i ett plaströr av lämplig dimension.....eller i plastpåse och papprör, etc.... Så tog jag hem sticklingar från Kreta och det gick fint...... Vi hörs! Mikke (KfK) |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Häromdagen fick jag vårblommor i ett vanligt brev från Cia i Skåne - och de är fortfarande jättefina, även om tulpanerna var lite tillplattade när de kom |
|
|