Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-10-24, 10:28
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Bokat!

Äntligen ett steg närmare drömmen om att vara på Kreta hela sommarlovet Har ju i flera år "pendlat" lite fram och tillbaka på somrarna av olika anledningar... Men nu verkar det som att jag iaf ska få till 6 veckor under juni-augusti nästa år

Får ofta frågan om varför man inte köper något där nere när man åker så mycket...antar att ni är några som känner igen den frågan
Men hur skulle det kunna löna sig om man inte har några miljoner som man ändå inte vet vad man ska göra med...? Då måste man ju ha möjlighet att vara där mer, än som jag i år ca 60 dagar, för att det ska löna sig...kanske t o m bo där hela tiden.
Jag betalar nu för flyg t o r inkl bagage och boende i 43 nätter i en studio 50 meter från havet 6300 kr ...då är vi 2 st så 12600 kr totalt I boendet ingår AC och saftybox.

Nu har jag ett boende på påsk kvar att boka...men det verkar vara mycket utsålt redan nu. Hade tänkt att bo i Nea Chora då men får nog tänka om... Nu när vi var nere bodde vi på Porto Veneziano i 3 nätter och faktum är att jag kommer att ha svårt att boka något annat inne i Chania efter det... Vilket fantastiskt bra hotell som jag verkligen rekommenderar!

// Malin
Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 10:41
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Bokat!

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Nu när vi var nere bodde vi på Porto Veneziano i 3 nätter och faktum är att jag kommer att ha svårt att boka något annat inne i Chania efter det... Vilket fantastiskt bra hotell som jag verkligen rekommenderar!
Läget kan man inte klaga på. Kan tänka mig att det var fantastiskt att sitta på balkongen och titta ut över den vackra hamnen. Hur mycket kostade ett rum?

Grattis till bokningarna!
Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 10:48
nilams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Läget kan man inte klaga på. Kan tänka mig att det var fantastiskt att sitta på balkongen och titta ut över den vackra hamnen. Hur mycket kostade ett rum?

Grattis till bokningarna!
80 Euro per natt nu i lågsäsong. Men bara den frukosten är värd en stor del av det priset Frukostmiljön gick heller inte att klaga på... Att sitta på kullerstensgatan och titta på fiskarna som kom in i hamnen var helt ljuvligt
Ljudisolerade rum, fantastiskt sköna continentalsängar, fri minibar, läget och den fantastiska frukosten gjorde att 80 E känns som ett bra pris

// Malin
Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 10:53
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Ljudisolerade rum, fantastiskt sköna continentalsängar, fri minibar, läget och den fantastiska frukosten gjorde att 80 E känns som ett bra pris
Måste bo där någon gång, i alla fall några nätter. Läget är ju grymt! Bra att det ljudisolerat. Har bott på hamnpromenaden en gång, och det var ett fasligt oväsen från en bar under. Flyttade efter två nätter.
Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 18:03
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011
Standard Re: Bokat!

Vilken lycka men en långsemester på Kreta, det är bara att gratulera!
//
KR
Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 19:24
nilams avatar

Standard Sv: Re: Bokat!

Citat:
Ursprungligen postat av KR Visa inlägg
Vilken lycka men en långsemester på Kreta, det är bara att gratulera!
//
KR
Tackar... ja det känns härligt att äntligen få möjlighet att vara borta så länge
Svara med citat
Gammal 2013-10-25, 10:44
ouzakia ouzakia är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Åh det låter härligt Nilam, er inte alls avis var ska du bo då?
Carin
Svara med citat
Gammal 2013-10-25, 14:32
Millies avatar
Millie Millie är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Och jag som är lycklig över "bara" 3 veckor! Lyckos dig!

/Kerstin
Svara med citat
Gammal 2013-10-25, 14:58
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Samma här! Lycklig över min enveckas och min treveckors tripp till Kreta nästa år. I år blev det sammanlagt 5 veckor i Grekland, men att stanna så länge i sträck låter härligt.....eller så skulle jag bli uttråkad Man vet ju inte innan man provat och jag har aldrig varit längre än 3 veckor i sträck....
Det LÅTER underbart i alla fall Malin!!!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2013-10-25, 15:11
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Ja, Grattis Malin! 6 veckor härligt!! Jag har tänkt mig fyra veckor i maj om allt går enligt mina planer.
För det mesta har jag haft 3 veckor i Grekland det känns som väldigt länge men tiden går allt för fort.. långtråkigt tror jag aldrig det kan bli.. sen får man ju nya vänner, speciellt om man reser till samma ö, kan tänka mig att du Malin har många vänner på Kreta?!
Svara med citat
Gammal 2013-10-25, 16:46
nilams avatar

3 veckor är det längsta jag också varit i ett sträck hittills. Men i somras efter mina 3 veckor var jag hemma i 10 dagar och åkte sen 10 dagar igen och när jag då kom hem var jag hemma i 2 veckor för att åka en vecka igen... Så jag tror det här blir lugnare och skönare... För att det inte ska bli så tråkigt så byter jag ut sällskapet lite under tiden...hahaha
Hotellet jag bokat ligger i Platanias men eftersom det är så billigt kan vi unna oss att åka runt och övernatta på andra ställen om vi vill
Visst är det så att man lärt känna människor och att det är en stor anledning till att man fastnar...

// Malin
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:24.