|
|||
|
|||
Tips på semesterö!
Hej! Vi är ett par som skall boka nästa års greklandsresa, men har fullständigt fastnat var det gäller VAR vi skall åka. De senaste två åren har det burit av till Karpathos och Kefalonia, så dit vill vi vänta ett tag innan vi återvänder till. Våra önskemål om resemålet är följande...
- En hyfsat lugn ö, inget partyparadis - Bra vatten - Allra helst vackra stenstränder med fina snorklingsvatten - Hyfsad prisnivå - Resmålet går chartrat från Göteborg Några förslag? |
|
|||
|
|||
Sv: Tips på semesterö!
Skopelos! Uppfyller era önskemål!
Mvh ElisabethK |
|
||||
|
||||
Jag håller med. Skopelos har allt ni frågar efter
|
|
|||
|
|||
Ja, Skopelos! Jag var på min första och enda charter för några år sedan och den gick till Skopelos. Har därför ingen annan ö att jämföra med. Men jag är kräsen, vill inte ha party, inga långa (tråkiga) stränder med solstolar, stora hotellkomplex, tingel-tangel etc.
Skopelos stad är vacker som en pärla. Lite butiker så klart, men äkta. Fantastiskt god mat. Ett vackert grönt landskap. Stränder med slipade småsten och kristallklart vatten. Vi hyrde bil hela veckan och det var det värt i frihet. Inte mycket trafik. Läs gärna mitt resebrev från 2011. |
|
||||
|
||||
Re: Tips på semesterö!
Underbara Tilos har ALLT det ni efterfrågar... ...en fantastisk liten "pärla"...
/ Maggy |
|
|||
|
|||
Tilos!!!!!!!!!! Ni kan hyra moppe, och det finns knappt någon trafik där, ni kommer lätt vart ni vill på Tilos.
|
|
|||
|
|||
Jag älskar Samos, och Pythagorion. Samos passar också era önskemål! En mycket gästvänlig befolkning dessutom. Lycka till!
|
|
||||
|
||||
Även jag vill tipsa om Skopelos. Vill ni se en liten ö passar Tilos också jättebra.
|
|
||||
|
||||
Samos!
Fantastiskt vatten som passar sig för snorkling och mycket vackra stenstränder. Vart ni är bestämmer er för att åka så är jag övertygad om att ni kommer få en helt underbar semester. Lycka till! /A |
|
||||
|
||||
Jag håller nog på Skopelos också utifrån era önskemål. En riktig pärla.
Eva |
|
||||
|
||||
Med en dåres envishet vill jag tipsa om Thassos, som har allt det ni verkar söka efter!
Dock vet jag inte hur det är med charter från Gbg i år... |
|
|