Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-11-14, 16:20
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Ryanair charmoffensiv

Såg att Ryan inför seating fr o m 1 februari. Detta i kombo med en del andra förbättringar (som lägre avgifter för ditten och datten), k a n s k e gör mej till premiärressenär med irländarna så småningom.
Dessutom har regeringen IDAG godkänt civil trafik från Ärna. Kan det bli en Ryan-bas? Ja då ändras ju förutsättningarna radikalt för en hårdnackad motståndare från Gävle...
Faaast jag reser ju helst med klassbolagen LH, BA, Swiss osv
Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 20:50
Lopez Lopez är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2006
Standard Sv: Ryanair charmoffensiv

Vad menar du med "klassbolag"??????? Flyger de högre,,,,,,,, flyger de snabbare, är deras säten bredare eller är deras whisky godare?....
Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 21:27
Malina Malina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Ja, det är de!
Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 21:42
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Det enda flygbolag som lämnat mig kvar på marken är LH (p.g.a. överbokat plan). Har rest många gånger med Ryanair och alltid kommit fram även om jag inte fått sitta på min favoritplats .
Men det låter bra med seating . Hoppas på fler destinationer ifrån Skåne framöver!

Deia
Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 21:51
Lopez Lopez är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2006

Har aldrig blivit så illa bemöten som på B.A. Har aldrig haft några problem med förlorat bagage som hos Lufthansa, och hos Swissair blev vi vägrade att borda flyget för ett namn var felstavat.
Har enligt min egen reselogg flugit med Ryanair 16 gånger och aldrig blivit besviken. Flyget är för mig en buss i luften som skall ta mig från punkt A till punkt B så smidigt och billigt som möjligt. Det är en transport par timmar så vad är problemet?..............
......
Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 22:14
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Ryan är väl så budget att deras flygplatser ofta ligger helt off?
Det är väl gamla militärflygplatser som ligger några mil längre bort.
Minns en gång när jag kollade en resa till Tyskland där Ryans plan låg typ 5 mil längre bort än stadens ordinarie flygplats.
När vi har semester så är definitivt inte flygresan en bussresa från A till B.
Vår semester börjar med shopping och god mat på flygplatsen. För att sedan forsätta på egenbokade sittplatser, ofta med extra benplats, bokad läsplatta och antingen champagnefrukost eller uppgraderad måltid.
Däremot flyger jag ofta till stockholm och då är det främst lägsta pris som gäller.
Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 09:28
ouzakia ouzakia är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Jag tycker vi er prioriterade som kan välja om vi vill betala för comfort som ex champangefrukost eller knöka i hop oss på hårda säten med en medbrakt matlåda.
Smaken er som bekant som baken
Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 10:34
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Ja, Ryan väcker känslor. Själv har jag väl flygit ett tiotal ggr med RA och det har aldrig varit några som helst problem. Det enda jag har något att invända mot är den icke användarvänliga webbplatsen. Man måste vara helt nykter, när man ska boka och skriva ut boardingkort.
Det bolag jag däremot haft problem med är Norwegian, men jag har väl haft missflyt.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 11:41
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

[QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg
Ryan är väl så budget att deras flygplatser ofta ligger helt off?
Det är väl lite blandat. Vi flög från Sturup till Palma Airport sist och det var ordinarie flygplatser. Likaså i Dublin. Och när vi flyger ifrån Göteborg så tycker jag att City Airport är smidigare och närmre än Landvetter. Men visst har dom flygplatser långt ut i obygden också .
Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 13:21
rickys avatar

[quote=Deia;318608]
Citat:

Det är väl lite blandat. Vi flög från Sturup till Palma Airport sist och det var ordinarie flygplatser. Likaså i Dublin. Och när vi flyger ifrån Göteborg så tycker jag att City Airport är smidigare och närmre än Landvetter. Men visst har dom flygplatser långt ut i obygden också .
Jo det är sant. Många flygplatser man är på så finns det också en hel del destinationer med Ryan. Men nu kommer jag mig till minnes att det också är helt avvikande rutiner för Ryanresenärer på vissa flygplatser. Det kan vara alltifrån till att Ryanresenärer hänvisas till speciella ställen på flygplatsen eller meddelande till Ryanresenärer och då kan Ryan ha flera olika destinationer men de här avvikelserna gäller Ryan generellt. Har inte flugit med Ryan och har heller inga synpunkter på flygbolaget. Däremot har jag flertalet gånger varit på väg att boka med Ryan men det har alltid funnits störande element som gjort att jag valt bort Ryan, deras hemsida är en faktor till att jag aldrig rest med Ryan.
Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 13:50
rickys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ouzakia Visa inlägg
Jag tycker vi er prioriterade som kan välja om vi vill betala för comfort som ex champangefrukost eller knöka i hop oss på hårda säten med en medbrakt matlåda.
Smaken er som bekant som baken
Jag skulle vilja säga att detta inte handlar så mycket om smak.

Jag har den största respekten för att man gör detta val med budgetflyg av ekonomiska skäl. Om jag får ta mig friheten att använda välbekanta forumisten "Lissi" som exempel. (Du får slå mig blodig om du tar illa upp Lissi)

Jag vet att Lissi reser ofta och mycket. För Lissi så handlar det om att komma iväg smidigt och billigt. Ju billigare ju bättre för då kan Lissi antingen resa mer eller vara borta längre. Helt rätt tänk!

Men det var någon som skrev: Vad är problemet, det handlar enbart att komma från punkt A till B.

För oss, min sambo och jag som har svårt att komma ifrån och vara hemm ifrån en längre period. Vi lägger EN (ynka) vecka varje år i Grekland. Då har vi semester och njuter fullt ut från början! Vi har gjort själva resandet till en del av semesterupplevelsen för att få ut så mycket som möjligt av vår ynka Greklandsvecka. Här är inte problemet ekonomi. Jag är avundsjuk på Lissi och jag hade gärna letat efter billigaste resan om jag hade kunnat stanna en vecka längre men så ser inte vår situation ut, så därför börjar vi med en taxi till Kastrup där vi börjar med en öl o en gammeldansk eller champagne och ostron för att sedan shoppa i flygplatsbutikerna. När vi väl kommer upp på planet så fortsätter vår semesternjutning med bra benplats och champagnefrukost.
Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 15:35
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

.... og da er det, som Ouzakia sier, at det er så fint at man kan velge etter lommebok og egne ønsker og krav

Jeg har flydd flere ganger med Ryanair, rett og slet pga. anstrengt økonomi. Billigere fly = mere penger til flere overnattinger
Men det har også ofte vært Norwegian som har vært rimeligst eller med liten forskjell og da har jeg naturlig nok valgt det.

Hjemmesiden dems er helt grei... litt plundrete og tidkrevende første gang, men så kan man det

Men å kunne booke stolseter er bra ...
Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 15:39
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg
JOm jag får ta mig friheten att använda välbekanta forumisten "Lissi" som exempel. (Du får slå mig blodig om du tar illa upp Lissi)

Jag vet att Lissi reser ofta och mycket. För Lissi så handlar det om att komma iväg smidigt och billigt. Ju billigare ju bättre för då kan Lissi antingen resa mer eller vara borta längre. Helt rätt tänk!
Du får gärna ta mig som exempel, men jag har bara flugit 3 ggr med Ryan Air hittills. Jag hade ingen lust alls att boka med dem efter många skriverier men kom på att det var ju svårt att klaga på något man aldrig provat. De tre resor vi gjort med Ryan Air hittills är en från Skavsta till Chania i april och 2 i somras/höstas från Kalmar till Girona. Tre VÄLDIGT trevliga och bekväma resor! Annars har vi genom alla år mest flugit från Kastrup till Aten, inte alls särskilt billigt från Kalmar. Då har det oftast blivit SAS sen Sterling kursade och SAS har bara blivit sämre och sämre och dyrare och med sämre avgångstider är min uppfattning. Dessutom har de sämre punktlighet nu än förr.

För oss är det TOTALPRISET på resan som är viktigt med resa till flygplats med tåg eller bil, ev övernattning innan avgång, parkeringsavgifter mm + boendet på plats. Vi gör hellre flera korta resor än en jättelång!
Vilket bolag det sen är "skiter" vi i om ni ursäktar uttrycket. Vi ser också flygresan som ren transport och lägger absolut inte pengar på speciella säten mat eller dyl. Pengarna vill vi använda på resmålet!
Vi är aldrig borta länge...detta år har det varit två 4-dagarsresor från Kalmar, En vecka på Kreta och i Alicante (Norweigan från GBG) två tvåveckorsresor till Tinos från Köpenhamn. Så mycket som i år har vi aldrig rest och kommer aldrig mer att göra. Det är de tre superbilliga resorna med Ryan Air som gjort det möjligt! Hemma lägger vi nästan inga pengar på annat än mat och hyra och bil.

Det som är jättekul med Ryan Air är ju att man hittar resor och resmål man aldrig skulle gjort annars just pga att man kan flyga så billigt!

Vi skulle åkt till Karlstad tre dagar i bil från Kalmar med tre övernattningar på hotell innan jul. Men så satt jag en kväll och kollade Ryan Air från Skavsta i december och fann att en vecka med dem till Paphos på Cypern för 1500 kr för BÅDA inkl transfer från flygplatsen och sen en enrumslägenhet 7 nätter med balkong och pool via Booking.com för knappt 1200 kr är faktiskt vad bara hotellet i Karlstad skulle kostat oss tre nätter. Resan i bil och parkering är billigare till Skavsta än till/i Karlstad och maten roligare på Cypern.....Som sagt...man kan välja och prioritera... Jag är pensionär och har VERKLIGEN ingen skattkista att ösa ur..

Nästa års resor är 2 charterresortill Kreta från Växjö med Fritidsresor....och en JÄTTEBILLIG resa med Ryan Air till Krakow....en vecka för 2 pers inklusive hotell i centrala Krakow ca 3000 kr för båda! Plus resan till och från Skavsta. Men då är vi 4 i bilen då vi ska åka med vänner.

Ricky, Ska Du ha en VERKLIG Ryan Air expert att bolla med så ska Du ta CarinaN
Lissi
Svara med citat
Gammal 2013-11-16, 09:40
Skåne Pias avatar
Skåne Pia Skåne Pia är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Ryanair har ny Webbsida
Svara med citat
Gammal 2013-11-16, 10:05
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av Skåne Pia Visa inlägg
Ryanair har ny Webbsida
Betydligt tydligare, men fortfarande för att slippa försäkringar måste man gå in i rullgardinen med hemvistland för att hitta på J "Jag behöver ingen försäkring" TÖNTIGT!!! Men nu vet man ju så det är ju inget problem för oss.
Jag skuggbokade på skoj....

2 personer t o r 10 april Skavsta -Thessaloniki ca 3.200. Bokar man 3 månader innan så finns alltid billigare biljetter.... Lite sugen kan man ju lätt bli!
Samma pris från Arlanda SAS en vecka 9 april 4890 kr...
För oss hade då valet varit lätt!! Särskilt som dessutom resan blir mycket kortare till flygplatsen.

Lissi- som INTE bokat
Svara med citat
Gammal 2013-11-16, 11:19
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Inte,,,,, Lisa!
Det skulle jag ha gjort (trots Ryanair, som inte tycker det är lönt med Umeå)
Birgitta.
Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 15:18
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Lopez Visa inlägg
Vad menar du med "klassbolag"??????? Flyger de högre,,,,,,,, flyger de snabbare, är deras säten bredare eller är deras whisky godare?....
Säten bredare; japp. Whiskyn? framförallt är den betald!
Något annat?
Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 18:24
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Skåne Pia Visa inlägg
Ryanair har ny Webbsida
Vilket lyft!

/Netwolf
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:23.