![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Inför den kommande resan till Kreta har jag kommit underfund med en sak, jag går med i andras vandringar.
Lycklig är jag när Lugna gatan har lagt in en ny blogg på sina irrfärder (ursäkta Stefan). Då vandrar jag med honom. När Fysimera berättar om sina bergsvandringar frossar jag. Skulle vilja var som Milo och bara springa och upptäcka nya saker. Nu har jag återigen tagit fram papperskopian på Kalimeras E-guide över Chania-området (som så många gånger tidigare). Och nu har jag vandrat tillsammans med Janne på Chanias gator. Besökt saluhallen, tavernor, torg, museeum och mycket mera. Jag har besökt Chania många gånger, men kan bara lite om staden. Men med Jannes e-guide lär man sig bara mer och mer. Så ni som ska besöka Chania-området uppmanar jag alla att guiden är ett måste. Nu har jag fått skriva av mig. Birgitta, som har 25 dar kvar till Kreta. |
|
|||
|
|||
![]()
Visst är guiderna härliga!!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Birgitta du får dela upp Jannes vandringar i kortare sträckor så kanske du kan göra några av dom när ni kommer ner. När det inte är så varmt bli promenaderna skönare.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Jo, vandringar, både egna och andras är en njutning!
Jannes e-guide var väldigt bra att ha i våras när vi åkte runt på västra Kreta och neråt sydkusten. Den åker ner med mig och oss nästa år också. Man kanske skulle beställa den om Heraklion också för man vet ju aldrig under min egenvecka i september.....Jag kanske tar bussen ända bort till Heraklion och upptäcker den stan också innan jag "bussar" mig tillbaks via Rethymno mot Chania. Jag kanske struntar i sydkusten...är ju stadsmänniska och jag kanske skulle få lappsjuka i Chora Sfakion-Loutro m omnejd.... ![]() ![]() Läser man en ny e-guide så hittar man ju nya ställen... Är det förresten nån som vet på rak arm om det går direktbuss Chania-Heraklion? Avstånd? Lissi - som närmast laddar för Cypern ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
38 dagar kvar ![]() //maji ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Åh så mysigt att vara i Chania över nyår!!
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Är det förresten nån som vet på rak arm om det går direktbuss Chania-Heraklion? Avstånd?
Tar 2-45 o kostar 13,80 Sök på KTEL ,så hittar du allt du vill veta .Cia |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vad gäller E-guiderna så har jag flera gånger hyllat dem. Mycket trevlig läsning även om öar som inte står inför ett omedelbart besök, men som verkar intressanta och som gör en nyfiken. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Visst är det så Birgitta!
Vi är många som håller med dig och också trampar i dina o Arnes fotspår. Hoppas alla ni därute tar åt er av hur mycket era inlägg uppskattas. // KR |
|
|||
|
|||
![]()
Præcis.
![]() Om ikke I havde skrevet så meget om byerne på Kretas sydkyst, havde jeg kanske aldrig besøgt disse fantastiske steder. |
|
|||
|
|||
![]()
Jamen Birgitta tack till dig och Arne !!!Pga era reseberättelser så drar vi till Kreta 31/5 för ett tre veckors besök,har två veckor att luffa runt på och det lär bla bli bussen mot Paleochora tack vare er.Sen;den tredje veckan ska vi stråla samman med våra tre barn och deras familjer då blir vi ett sällskap på 14 personer och som då ska fira min 70-årsdag i närheten av Vamos.Någon som har något att förtälja om den byn?
För övrigt njuter jag också av Fysimeras,Ylvas och Lugna gatans berättelser,men saknar Yanna. Alla guider över Kreta är nu utskrivna i pappersformat,så härligt att sitta och "vandra" med och planera sin egen resa.Har så länge önskat att luffa runt med buss på Kreta och nu ska det bli av ![]() Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|