|
|||
|
|||
EU:s nya ordförandeland
Heja Grekland säger jag när jag läser, att premiärminister Antonis Samaras nu föreslår, att EU-delegater som ska på möten i Grekland under detta ordförandeår ska betala sina resor själv och att på mötena ska serveras vanligt kranvatten. Kan man hoppas? Mötena måste ju spegla den tuffa tid Grekland lever i.
Grekland har en budget på 50 miljoner €, 10 miljoner € mindre än vad Irland la ut förra året. Irlands regering anlitade Ryan Air till att flyga alla delegater till Dublin. Kan man kanske hoppas på en snabbt etablerad Ryan Air-linje till Aten? Lissi |
|
||||
|
||||
Sv: EU:s nya ordförandeland
Lissi, just idag står det i olika tidningar om Ryanair som ska börja flyga inrikes i Grekland och anställa en massa folk. Mer än så vet jag inte.
|
|
|||
|
|||
Så bra med nya arbetstillfällen. Hoppas att det är greker som får jobb så det inte är bemanningsföretag i andra länder som tjänar de flesta pengarna på etableringen.Tyvärr är ju inte arbetsvillkoren så bra vad man hör, men det är väl inte bra arbetsvillkor någonstans i Grekland just nu. Detta måste ju i alla fall bli vita pengar som skattas ....i GREKLAND får man då hoppas!
Du får gärna berätta om utvecklingen! Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Men samtidigt har man ju dragit ner i Sverige. (Tillfälligt förhoppningsvis?) |
|
|