Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-02-03, 10:43
RANs avatar
RAN RAN är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sunwing Kallithea

Någon som nyligen varit på Sunwing Kallithea.
Undrar hur det är med matställen utanför hotellet eller det är in till Rhodos stad som gäller? All inklusive på hotellet, hur är den?
All information välkomnas

RAN
Svara med citat
Gammal 2014-02-10, 10:34
RANs avatar
RAN RAN är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Sunwing Kallithea

Ingen här på forumet som har något att säga om Kallithea? Positivt eller negativt?

RAN
Svara med citat
Gammal 2014-02-10, 13:20
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Har tyvärr inte varit där på ett par år, men DÅ var maten HELT ok på hotellet!
Svara med citat
Gammal 2014-02-12, 14:08
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

En av kvällarna var vi dock ett gäng på 10 pers som skulle gå ut o fira med en god middag utanför hotellet. Vår värd i sällskapet hade blivit rekommenderad den kända restaurang Panorama i Koskinou!
Måste säga att jag blev LITE fundersam när jag såg Panoramas desperat många svenskspråkiga reklamskyltar var 20:e meter utmed landsvägen från Sunwing Kallithea o det borde ha ringt ytterligare en varningsklocka när vi var de enda gästerna på restaurangen! Förrätten, Saganaki Cheese, var helt OK men när varmrätten kom in var det DEFINITIVT inte den färska oxfilét som menyn påstod! Istället fick vi någon odefinierbar massa av illasmakande senor, bindväv och härskna fettklumpar! Vår värd, som kommer från en charkuteriägande familj , tillkallade restaurangägaren och frågade vad det var man serverade. Ägaren blev då mycket arg och otrevlig o påstod att det var finaste färska oxfilét o att den absolut inte var härsken! Till sist gav restaurangägaren med sig att det "kanske hade skett något misstag" o bytte ut vår värds oätliga slafs mot en helt OK bit riktig oxfilét, men vi andra hade tappat aptiten! Har sett på andra Internetforum att många höjer Panorama till skyarna som Rhodos´ bästa restaurang, men jag tycker nog det är den sämsta restaurang jag någonsin besökt och skulle absolut inte vilja rekommendera den till någon!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:10.