![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Så då har jag besökt Greklandsmässan i Globen, trots att det var ett riktigt kallt och regnigt Stockholm idag.
Det var riktigt trevligt att få provsmaka lite mat och godsaker, mest olika oliver, olivoljor, ostar och godis. Lite plockmat från Kreta fanns där också, även om det mesta var slut när jag kom dit (vid 1-tiden). Massor av resebolag som presenterande sig och så kunde man anmäla sig till olika tävlingar för att vinna resor, jag deltog i en tävling där man kunde vinna en gratisvecka någonstans i Grekland och i en annan där man vinner en resa till ett lyxhotell i Almyrida. Få se hur det går. Även om jag inte tror på turen att vinna nåt så är det kul att delta, chansen finns ju trots allt. Jag kom hem med en flaska olivolja tillverkad i Halkidiki, stora gröna oliver med paprika och så en ost jag inte hört talas om förut, men som var jättegod: Manouri. Den är gjord på får- och getmjölk precis som Fetaosten, men var ändå mycket godare än Feta, tycker i allafall jag. På övervåningen var det utställning om Cypern, resebolag som presenterade sig och så en del fina tavlor och fotografier från Cypern. Fotografierna var svartvita och alla var på gamla män och kvinnor, men trots att deras ansikten var rynkiga och lite slitna, så var det så vackra människor. Den här mässan var det verkligen värt att besöka. Hoppas många fler Kalimeror går dit, det är ju imorgon också. Trevlig lördagkväll på er. Marina |
|
||||
|
||||
![]() ![]() (Fast jag får nöja mig med the real thing...) |
|
||||
|
||||
![]()
Var också på Greklandsmässan idag ;.)
Intressant,mycket smak av Grekland! Saknade dock mer av Peloponnesos/Messinia. bilder kan ni se här https://www.facebook.com/CommunityKoroniMessini |
|
|||
|
|||
![]()
Var oxå där! Kul med näringsidkare från olika delar av Grekland och inte bara svenska resebolag. Alla goda provsmakningar resulterande i grekiskt till middag
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi var också på mässan ..hängde på låset när den öppnade 10..trevlig mässa(väldigt mycket Kreta).Olivolja,olika ostar,tvål var till salu.Vi kom hem med massor av broschyrer..dvdreklam...och en förnimmelse av att snart är vi där
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi hade en mycket trevlig dag på Globen. Vid 11-tiden då vi kom fanns det gott om plockmat - och raki.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Det som var mindre bra eller rättare sagt dåligt, var att det inte på någon av de två serveringarna gick att köpa ett glas retsina eller en grekisk öl. Däremot svensk, mexikansk eller japansk. ![]() Hälsningar! Sjöborren ... som nu har skrivbordet fullt med pennor, kassar, godis, kryddor, paraply, t-skirt, förbands-kit, broschyrer ... |
|
||||
|
||||
![]()
Jag var också på den väldigt trevliga mässan idag
![]() ![]() Jag trodde att jag efter dagens besök skulle ha klart för mig vart vårens resa blir av, Andros, Tinos, Sifnos, Serifos eller...? ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Var också på mässan idag. Smakade på många olika olivoljor, ostar och oliver. Mumsigt värre. Gratis är ju som bekant gott...
![]() Taximi spelade och det bjöds även på en dansuppvisning. Nu är det bara att vänta på 13 april. Då bär det av igen! Anki |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Som sagts så var det väldigt lite från vackra Pello tyvärr(bara det stora hotellet). Hoppas mässan kommer åter nästa år. Inger |
|
|||
|
|||
![]()
...och då åker jag hem
![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Skriv och berätta när ni har vunnit! ![]() Håller tummarna! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
13:e april åker även vi till Grekland.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är en väldigt glad vinnare!
![]() ![]() ![]() Trodde först att det var nåt skumt med mailet jag hade fått, skulle lilla jag verkligen ha vunnit 6 hotellnätter på Alonnissos? ![]() ![]() ![]() Nu är bara frågan om jag ska åka i maj eller i september? ![]() ![]() Tjohooo!!! Från Helena S ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Men grattis!!!
![]() ![]() Ingick resan dit också?? ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vilken LYCKA, GRATTIS!.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tackar!
![]() Resan får jag ordna själv, men det gör jag så gärna! ![]() ![]() Har ni varit på Alonnissos? Helena ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Wow! GRATTIS!!!
Anki |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har varit på dagstur bara från Skopelos, men skulle gärna åka en semester till Alonissos och Skyros i kombination.
Nu blev ju resmålet snabbt bestämt för årets resa i alla fall ![]() Än en gång grattis! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Åh så roligt!
Grattis! // KR |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har aldrig varit där men skulle gärna åka dit, alltid intressant att prova en ny ö!..
![]() |
![]() |
|
|