|
|||
|
|||
Våren är här !!!
Idag kunde vi skåda och höra Tranorna i skyn över Malmö, så nu är de välan på väg norrut å då får man tro är våren här på riktigt
|
|
|||
|
|||
Sv: Våren är här !!!
Så härligt!!..
|
|
||||
|
||||
Underbart! Den är verkligen efterlängtad nu!!! Och i torsdags var det vårdagjämning. Nu får mörkret ge med sig...
MVH zakka |
|
|||
|
|||
Idag söndag ska vi till Hornborgasjön för att se tranorna.....spännande.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Missa inte en utflykt in till fågeludden. Där finns ett fint naturrum med fik och man får se sjön och dess fågelliv vilket man inte gör vid trandansen. /lars |
|
||||
|
||||
Och lagom till vårdagjämningen slog vitsippan ut i mellersta Skåne.
Det är gott att vara människa! |
|
||||
|
||||
Även här i Mälardalen har vi sett tranor, lärkor, grönsiskor ... Ett mindre trevligt vårtecken är alla pollen. Atjooo!! Ursäkta!
Sjöborren: som höll på att skriva ett mindre, trevligt vårtecken |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Koltrast,stare och igår låg det ett gäng sångsvanar i den lilla bit av sjön som gått upp.
Jag säger också atjooooo,kommer bli en lång vår om det börjar redan nu. Pia |
|
|||
|
|||
Koltrast,stare och igår låg det ett gäng sångsvanar i den lilla bit av sjön som gått upp.
Jag säger också atjooooo,kommer bli en lång vår om det börjar redan nu. Pia |
|
|||
|
|||
Ja nu efter alla förkylningar kommer allergieländet! Tidigare än vanligt i år. Fy för den lede.
Lissi |
|
|||
|
|||
...Hej!!
Trevligt att få lite vårrapporter från olika hörn av landet!! Själv haver jag hasat ut i trägårn och börjat med båtjobberiet...Avtäckt Lill-Hedvig, en 5.50 m plastroddbåt af äldre snitt, och vars innandöme samt durk avlägsnats av mej för nåt år sen,å nu ska hon så smått inredas igen.... Kaffe e me ut förstås,å ett å annat regnstänk hare komme, men nu skiner sola igen, så de e dax att hasa ut å greja vidare.... Mikke |
|
||||
|
||||
Även här har våren kommit. För mig är det vår när jag ser den första strandskatan på den ö jag bor på. I år såg jag den första strandskatan den 19 mars, förra året dök den upp den 4 april. De första ejdrarna kom den 18 mars, förra året kom de den 16 april. Våren är tidig.
Tyvärr har jag även träffat några fästingar. Inte lika roligt vårtecken. |
|
||||
|
||||
Nja inte är det någon riktig vår i Jämtland än..Såg en fluga på fönstret i stugan nu i helgen..Jo då visst börjar det smälta i drivorna..
|
|
|