|
|||
|
|||
Att hitta billigaste flygresan...
det vill vi ju alla...
Men hur gör ni och var letar ni? Vi planerar att flyga till Samos i juli månad, vara iväg i 3 veckor. Planen är att flyga ut runt den 3 juli men vi är flexibla. Letar nu resa på momondo.se och har hittat för oss, 2 vuxna och 4 barn under 10 år för 22 500 kr. Det är en bra och snabb flight med ett byte. Vad tror ni om det priset? Sara |
|
|||
|
|||
Sv: Att hitta billigaste flygresan...
Prova skyscanner och jämför priset där på samma flyg.
Lissi |
|
|||
|
|||
Gjorde en sökning på flygresor.se och fann en resa för 20566 kronor men med utresa 1 juli. visste inte dina barns ålder men skrev 6,7,8,9 år då de alla var under 10 år. Valde då Arlanda som utreseort och det vet jag ju inte om det är rätt. Det här var med Air Berlin med ett byte i just Berlin, skapliga tider också.
|
|
|||
|
|||
Vi ska flyga ut från Köpenhamn. Ska kolla air Berlin. Tack för tips. Får leta vidare.
Sara |
|
||||
|
||||
Citat:
L a n g e avstander, veldig dårlig / manglende merking og uteblitt bagasje ! I alle fall helt nødvendig med g o d e marginer... Men ... Kanskje andre har gode erfaringer? |
|
|||
|
|||
Läs tråden bagage på villovägar och Mahavas inlägg och se videon airberlinlostmybagage!
Monica |
|
|||
|
|||
Oj, den tråden har jag missat! Då är Air Berlin inget att rekommendera. Dock är flygresor.se en bra sökmotor.
|
|
|||
|
|||
Ja, flygresor.se eller bokasmart.se! För charterresor kollar jag solfaktor.se
Ingela |
|
||||
|
||||
Flyger ni då till Aten, och inrikes till Samos?
|
|
|||
|
|||
Det bästa vi hittat hittills är med Niki för ca 22 500 och då har jag kollat direkt på deras sida. Då flyger vi Cph-Wien och sedan Wien-Samos. Mkt bra restid med kort transfer men har ngn erfarenhet av Niki?
|
|
||||
|
||||
Ingen erfarenhet av Niki. Men jag tycker att priset är bra. Jag flyger till Santorini i sommar och betalar 4600 för t/r. Ni kommer billigare undan.
|
|
|||
|
|||
Ja airberlin ska man passa sig för efter vad jag läst när det gäller baggage, aldrig flygit med dem dock (videon postade jag efter som jag sett den tidigare och tycker den är kul ), däremot vet jag av egen erfarenhet att Berlin kvarvarande flygplats inte är allt för kul efter de stängde den ena, och den som ska ersätta båda har det ju inte gått så bra med, det gör att den som är i drift är överbelastad, så undvik Berlin om det går. Niki är helt ok att flyga med tycker jag. Wien flygplats har även den blivit bra nu med den nya terminalen.
Senast redigerad av Mahava den 2014-04-13 klockan 19:01. |
|
|||
|
|||
Nu är biljetterna köpta! Men det blev till Athen istället. Så mkt billigare. Betalade för alla sex 14800 kr. Så då kan man ju säga att vi sparade 7000 som vi kan lägga på boendet istället.
|
|
||||
|
||||
Grattis!
|
|
|||
|
|||
Härligt det var riktigt bra pris och för 7 kakor får ni nog riktigt bra boende Vilkea flyger ni med och var det direkt eller med mellanlandning?
|
|
|||
|
|||
Hittade resan på momondo.se men vi flyger med blandade bolag. På ditresan med SAS och Norweigan med byte i Wien, hemresan minns jag ej men det var mellanlandning i Turkiet med ett par timmars väntan. Inte perfekt men vi prioriterar att landa i Aten vid en skälig tid likaså att flyga hem från Aten på en bra tid samt såklart priset. Så vi är nöjda!
|
|
|