|
|||
|
|||
Var i Grekland är det varmast??
Var i Grekland är det varmast i månads skiftet maj/jun????
|
|
||||
|
||||
Sv: Var i Grekland är det varmast??
Vid denna tidpunkt förmenas det vara varmt och skönt i hela övärlden.
Igår hade vi här på Kretas sydkust vid Chora Sfakion 30 grader. Kvällstid cirka 22 grader. Arne och Birgitta |
|
||||
|
||||
Den frågan går inte att svara på men de sydligare delarna av landet är kanske varmast. Fast förra året tror jag att värmen i Sverige den veckan överträffade sydeuropas. Så säker kan man aldrig vara.
Eva |
|
||||
|
||||
Jeg tror Kreta er både varmest og mest værsikkert. Men som her hjemme så varierer været fra år til år... så er vel ingen fasit. De fleste grønne øyer har mere regn og den kommer helst om våren..
|
|
||||
|
||||
De joniska öarna har 25-28gr idag. Sitter just nu på Atens flygplats och temperaturen därute är behagliga 22 gr
//maji |
|
|||
|
|||
Så härligt, snart på väg dit om 9 dgr....alltså till Aten!
|
|
|||
|
|||
Det finnes sikkert værstatistikker, men det hjelper ikke mye, for været er ulikt fra år til år. Sist gang jeg var på Kreta (i mai/juni), hadde vi flere dager med 20-22 grader, noe regn og gråvær, mens det på samme tid var strålende sol og 25-28 grader på østsiden av Peloponnes.
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Vilken härlig ögonblicksbild. Så vill jag ha det under min resa. Tack för länktipset.
Eva |
|
||||
|
||||
Bare hyggelig.. Fint kart for å følge med på.. desverre ser det litt tristere ut i dag...iallefall langs vestkysten.., men snur seg normalt ganske fort Leeeengter .. !
|
|
|||
|
|||
Personligen tror jag sydöstra delen är varmast.
Rhodos, Kos mfl... Grekiska delen på Cypern tror jag är stabilast. |
|
|