Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-04-24, 20:25
lolagumman lolagumman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Inlägg: 15
Standard Lämpligt boende på santorini för några nätter

Vi kommer att avsluta vår ö-luff i santorini och tar ett tidigt flyg därifrån den 28 juni. Santorini känns inte som någon ö som vi vill spendera någon längre tid på men för säkerhets skull bör vi väl vara på plats någon dag innan avfärd. Jag har förstått att Santorini är en rätt så dyr ö, och att det lönar sig att boka boende i förväg? Har jag rätt? Eftersom vi ska upp tidigt på morgonen/mitt i natten så önskar vi att hotellet inte ska vara så värst långt från flygplatsen. Vi vill gärna se stan sista kvällen och njuta en fin utsikt i fira el oia Därför vill vi gärna ha boende som inte är såå långt från något av dessa ställen. Ifall boendet ligger långt ifrån en strand vill vi gärna ha en pool. Annars behöver det inte vara Fancy. finns det någon som har bra förslag? Hittade ett boende som verkade ok, hotel porto castello men det ligger visst en bit utanför fira. Har någon erfarenhet av detta ställe?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-04-24, 21:47
Lamayas avatar
Lamaya Lamaya är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Täby
Inlägg: 497
Standard Sv: Lämpligt boende på santorini för några nätter

Hej!
"Villa Koronios", (googla) ligger i utkanten av Fira i ett lugnt område, men lätt att promenera in till centrum av Fira. De har en liten, men helt OK pool.

Transfer från och till flygplats/hamn ingår i priset + en enkel frukost. Maria och hennes man(ägarna) är fantastiskt måna omsina gäster. Jag har bott där ett flera gånger och kommer att bo där igen.

/Lena
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-04-24, 22:06
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Lämpligt boende på santorini för några nätter

Citat:
Ursprungligen postat av Lamaya Visa inlägg
Hej!
"Villa Koronios", (googla) ligger i utkanten av Fira i ett lugnt område, men lätt att promenera in till centrum av Fira. De har en liten, men helt OK pool.

Transfer från och till flygplats/hamn ingår i priset + en enkel frukost. Maria och hennes man(ägarna) är fantastiskt måna omsina gäster. Jag har bott där ett flera gånger och kommer att bo där igen.

/Lena


Där bodde även jag i somras. Ett jättetrevligt ställe och rent och fint. Inte särskilt dyrt.
Ligger ca 10 minuters promenad från centrum men det gör bara att det är tyst och lugnt vid hotellet. Wifi funkade finfint på rummet och ingick i priset. Skulle absolut bo där igen. Det går lätt att ta bussen till stränderna runt om Fira.
/E
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-04-25, 09:56
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 314
Standard Sv: Lämpligt boende på santorini för några nätter

Oj blev lite fel. Läs nedanför!!

Ingela

Senast redigerad av Ingela A den 2014-04-25 klockan 10:01.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-04-25, 09:59
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 314
Standard Sv: Lämpligt boende på santorini för några nätter

Hej.
Porto Castello ligger en bra bit utanför Fira och ni måste ha bil/scooter/fyrhjuling eller ta taxi för att komma dit! Å andra sidan ligger det i världens mysigaste pyttelilla by och precis vid den lilla stranden Exo Gialos där väldigt få turister badar men däremot besöker den lilla familjetavernan Aegialos som faktiskt är en av de bästa på hela ön! Har ni möjlghet att hyra fyrhjuling eller bil, bo där!

Förutom Villa Koronios som ju låter jättebra, har ni även Anemomilos Villa som också ligger bra till och genom booking.com finns det rum för 30 euros den 28 Juni. Sedan har ni Ifestos Villa.
De jag rekommenderar är Blue Sky Villa eller Villa Romantica, båda trevliga och ligger lite utanför Fira's center men ändå nära. Priser ligger mellan 30-40 euro natten för dubbelrum med balkong.

Du nämner att Santorini inte är en ö du inte vill spendera någon längra tid på. Tyvärr har många fått för sig att Santorini är jättedyrt och är fullpackat med turister och stränderna är dåliga.Och till viss del stämmer det men BARA på de platser som är mycket berömda, som Oia och Fira, Kamari och Perissa. Det finns många jättefina byar där ni kan äta billigt och dit inte många turister hittar: Pyrgos, Megalochori, Akrotiri by, Exo Gonia, Vothonas. Och här finns också bra stränder som är nästan folktomma tom i Augusti: Karterados beach, Pori, Exo Gialos mm

Läs igenom min Santorini Trip Ideas här http://www.tripadvisor.com/GoListDet...rip_Ideas.html eller på Svenska men tyvärr inte uppdaterat http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=29613
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT