Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-05-19, 10:29
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Tillbaka från Tilos

Nu är vi tillbaka efter en underbar vecka på Tilos där jag firade min 60-årsdag. Schemat var exakt som när jag firade min 50-årsdag där. Först ouzo till alla på Giorgios (där han bjöd på tårta) sedan middag på Oasis (där de bjöd på tårta). Avslutade veckan med en natt på Kristina's Rooms i Gamla Stan på Rhodos. Fantastiskt litet hotell med en fantastisk service.
Svara med citat
Gammal 2014-05-19, 11:02
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007
Standard Sv: Tillbaka från Tilos

Hej!
Härligt 60 års firande, kan ju inte bli bättre. Och grattis i efterskott!
Hur var det med vädret? Åker ner på söndag och undrar hur varma kläder man behöver ta med? Räcker en tunn kofta till kvällen?
Bankomaten är väl inte igång än?
Funkade det bra med båt trots att inte Sea star går än.
Var allt igång på ljuvliga Tilos?

Längtar!
ElisabethK
Svara med citat
Gammal 2014-05-19, 15:08
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Tackar. Ja vädret kan kanon, lagom varmt och ingen eller lite blåst. En tröja kan vara skönt om man sitter ute på kvällen. Bankomaten var inte igång, men banken var öppen. Det gick att få ut kontanter med kort, men det tog lång tid. Först drog de kortet i en sån där gammadags historia, och sedan var de tvungna att ringa för att kolla saldot. Men det gick.

Dodekanesos Seyways går rätt ofta. Du kan kolla på tilos-travel.com för närmare information.

Och i princip allt var igång utom några restauranger. Längtar redan tillbaka.
Svara med citat
Gammal 2014-05-19, 15:30
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Låter härligt! Det är ju alltid bra när resan blir som man tänkt sig och på Tilos är det väl rätt svårt att få en misslyckad semester!

Det är ju dryga tre veckor innan det är vår tur och då hoppas jag verkligen att transport sker samma dag. Vi har inte hört av Ving om något annat i alla fall.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2014-05-19, 16:54
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesea Visa inlägg
Nu är vi tillbaka efter en underbar vecka på Tilos där jag firade min 60-årsdag. Schemat var exakt som när jag firade min 50-årsdag där. Först ouzo till alla på Giorgios (där han bjöd på tårta) sedan middag på Oasis (där de bjöd på tårta). Avslutade veckan med en natt på Kristina's Rooms i Gamla Stan på Rhodos. Fantastiskt litet hotell med en fantastisk service.
Låter härligt Bluesea!

Och visst är Kristinas något utöver det vanliga.
Svara med citat
Gammal 2014-05-19, 17:17
Kockis1 Kockis1 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010
Standard I väntan på pingst och midsommar.

Härligt att höra om Tilos, då man ju väntat ett tag på att kunna ta sig dit, men som jag skrev till Mike på "Annas"......vad ska man ta sig till när man längtar!
Vill får se se om bankomaten är på plats 8 juni, annars för vi ju köra "the old way". Det löser sig alltid.

Kalispera
Svara med citat
Gammal 2014-05-19, 17:23
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: I väntan på pingst och midsommar.

Citat:
Ursprungligen postat av Kockis1 Visa inlägg
Vill får se se om bankomaten är på plats 8 juni, annars för vi ju köra "the old way". Det löser sig alltid.
Det är sagt att det nya bankkontoret ska öppna nästa vecka, och då även en ny bankomat i anslutning till det. Så vi håller tummarna!

Ann-Kristin
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:32.