|
|||
|
|||
Färjor till Naxos
Hej
Ännu en tråd om förboka eller inte. Vi ska stanna en natt i Pireus (besöka Svenska kyrkan som vi gifte oss i) Reser med den långsamma färjan på morgonen. Vi har tidigare endast varit på Poros, Hydra och dom andra öarna i "närheten". Första resan lite längre ut nu denna sommaren :-) Är det smart eller inte att förboka biljett till färjan? Mvh Susanne & Björn |
|
||||
|
||||
Sv: Färjor till Naxos
För att kunna svara på er fråga om förbokning av morgonfärjan från Pireus, är det tacknämligt om ni talar om vilken månad och dag ni ska resa.
Eljest är det stört omöjligt att er fråga besvara. Så, avslutningsvis, heltvisst har Svenska Kyrkan flyttat från Pireus och in till centrala Athen. Arne |
|
|||
|
|||
förlåt !
Vi reser ut till Naxos 21/7 Vi vet att kyrkan har flyttat :-) //Björn |
|
||||
|
||||
Nja, den ,21 Juli är det som mera bekant högsäsong på såväl färjor som boende på öarna. Vi har ju erfarit att det under tidigare år hänt att Blue Stars färjor vid tillfällen varit fullbokade i högsäsong.
En liten rekommendation kan vara att ni bokar färjebiljetter i förväg att hämtas ut endera på Athen Airport alternativt nere i Pireus. Ha en bra tur i arkipelagen. Arne |
|
|||
|
|||
21/7 är en måndag, så då är trycket på biljetter ut till öarna inte lika stort som t ex fredagar och lördagar, så risken för utsålda avgångar är inte lika stor.
Om ni vet säkert att det är morgonbåten ni vill åka med, och ni ändå är på plats i Piraeus med minst 45 min tillgodo före avgång finns det ju ingen större anledning att inte förbeställa biljetter. Jag brukar köpa mina på Blue Stars egen hemsida, i Piraeus kan man hämta ut dem senast 30 min före avgång på två olika biljettkontor som bägge ligger helt nära kajen där båten till Naxos ligger. Var noga med att ta med en utskrift på beställningen, ibland är de extremt noga med att det ska finnas ett papper - inte bara ett beställningsnummer! Lycka till! Våga |
|
|